بهداشت و درمان

از کجا بفهمیم پرخوری عصبی داریم؟ + راهکارهای درمان

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، شقایق درویشی با اشاره به پرخوری عصبی و علائم آن اظهار کرد: افرادی که از پرخوری عصبی رنج می برند، تمایل زیادی به پرخوری دارند و تعادل خود را در غذا خوردن از دست می دهند، همچنین ممکن است. استفاده از روش های غیر معمول مانند مصرف قرص های کاهش وزن و استفاده از داروهای ضد یبوست برای جبران پرخوری است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مبتلایان به پرخوری عصبی پس از مصرف زیاد غذا دچار احساس شرم و خجالت می شوند، افزود: به طور معمول این افراد دچار استرس و اضطراب اجتماعی و پرخوری مکرر می شوند و نمی توانند از آن پیشگیری کنند. ، استفاده از قرص های لاغری، غذا خوردن به تنهایی و دور از دیگران، استفاده از مکمل های غذایی ناسالم، ترس از دست دادن تناسب اندام و چاقی و احساس نارضایتی از بدن از جمله علائم پرخوری عصبی است.

دکترای تخصصی روانشناسی و عضو سازمان روانشناسی و مشاوره ایران با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده این گونه افراد درگیر مشکلات روحی و روانی نیز هستند، اظهار کرد: پرخوری عصبی می تواند منجر به خشکی پوست، کم خونی و مشکلات گوارشی شود. . پرخوری عصبی اگرچه به صورت فیزیکی تظاهر می کند، اما ابتدا مغز را درگیر می کند و با توجه به اینکه پرخوری عصبی یکی از بیماری هایی است که درمان آن دشوار است، بیشتر افراد باید تحت کنترل دائمی باشند.

درویشی با بیان اینکه پرخوری عصبی در زنان بیشتر از مردان است، ادامه داد: فرد مبتلا به پرخوری عصبی ممکن است به چندین نوع درمان نیاز داشته باشد و در بیشتر موارد در کنار مصرف داروهای ضد افسردگی، روان درمانی نیز برای این امر مورد نیاز است. توسط مردم انجام می شود.

وی اظهار داشت: خانواده باید بر عادات غذایی این افراد نظارت داشته باشند تا بیمار به تدریج عادات نادرست خود را ترک کند و بر پرخوری عصبی کنترل شود. و استفاده از درمان شناختی رفتاری به بیمار کمک می کند تا عادت های بد خود را ترک کند و الگوی غذایی خود را به روز کند.

دکترای تخصصی روانشناسی و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران افزود: برای افرادی که با پرخوری عصبی درگیر هستند ممکن است دارو تجویز شود و این افراد باید دستور پزشک و برنامه او را رعایت کنند و همچنین تغذیه مناسب را رعایت کنند. . و دستور پزشک برای این افراد بسیار ضروری است و باید علاوه بر رعایت عادات غذایی، ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز بدن خود را نیز طبق دستور پزشک تامین کنند.

درویشی خاطرنشان کرد: ورزش و مدیتیشن برای آرامش ذهن و رفع استرس و اضطراب و مثبت اندیشی می تواند در روند بهبودی این بیماران موثر باشد و افراد برای پیشگیری از پرخوری عصبی سبک زندگی سالم را در نظر بگیرند. رعایت کنید، از رژیم های غذایی ناسالم بدون توجه به تجویز پزشک خودداری کنید، مصرف مکمل ها و قرص های لاغری ناسالم را بدون تجویز پزشک کنار بگذارید و وعده های غذایی منظم و سالم داشته باشید.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا