سلامت خانواده

به این دلایل مهم هرگز قبل از خواب شیرینی نخورید

به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از مردم عاشق خوردن دسر بعد از شام هستند و هیچ چیز به اندازه خوردن کمی شیرینی بعد از شام به آنها حس آرامش نمی دهد. اما جالب است بدانید که خوردن غذاهای شیرین قبل از خواب عوارضی دارد که شاید بسیاری از شما از آن بی اطلاع باشید.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: خیلی ها عاشق خوردن شیرینی و دسر هستند و دوست دارند بعد از شام چیز شیرینی بخورند اما این عوارضی دارد که باید حواستان باشد.

عفونت ها
خوردن شیرینی باعث التهاب مزمن می شود و مشکلات زیادی مانند بیماری قلبی، چاقی، سرطان یا دیابت را به دنبال خواهد داشت. این التهاب ها همچنین ممکن است باعث آپنه خواب شوند و بافت دهان و گلو را تحت تاثیر قرار دهند و باعث تورم این ناحیه یا حتی تولید مخاط شوند.

تاثیر بر کیفیت خواب
بسیاری از مردم فکر می کنند که خوردن شیرینی قبل از خواب آنها را بیدار و بیش فعال نگه می دارد. اما نتایج اندکی این موضوع را ثابت کرده است. در واقع خوردن قند به سرعت قند خون را بالا می برد و خواب را برای شما سخت می کند و از طرفی باعث کم خوابی می شود; با برانگیختگی بیشتر همراه است و بنابراین نباید قبل از خواب این کار را انجام دهید.

اضافه وزن
تحقیقات در مورد مصرف شکر قبل از خواب محدود است. اما آنچه می دانیم این است که بدن از قند به عنوان انرژی استفاده می کند و وقتی در شب مصرف می شود، چون فعالیت بدنی کمی دارید، در نتیجه چاق می شوید. زیرا از شکر برای تولید انرژی استفاده نمی شود.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا