سلامت خانواده

پاک ترین اطلاعات دارویی و سمی را از کجا دریافت کنیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، راضیه کشاورز ملکی با اشاره به اینکه کارشناسان این مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم پس از گذراندن دوره های آموزشی از بین داروسازان و پزشکان عمومی و متخصص انتخاب می شوند، گفت: در این مراکز سوالاتی در مورد موضوعاتی مانند مصرف و عوارض جانبی ناشی از داروها، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، احتیاط دوز و موارد منع مصرف داروها، تداخل ها تاثیر داروها همراه با غذا و نتایج آزمایشگاهی موارد زیر به صورت تلفنی پاسخ داده می شود.

وی همچنین اطلاعاتی در زمینه سم شناسی و مسمومیت ها، گام های اولیه در مقابله با مسمومیت های ناشی از مواد مخدر، مواد شیمیایی، شوینده های خانگی، گازهای سمی، گزش حیوانات سمی، گیاهان سمی، مواد مخدر و محرک ها، مواد نفتی، فلزات سنگین، آفت کش ها، اطلاعات تخصصی دارد. در زمینه مسمومیت های گروهی، مسمومیت های شغلی و آلودگی های محیطی به سم از جمله موضوعاتی است که در مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم مطرح می شود. که آن را پاسخ داده می شود.

کشاورز ملکی با معرفی شماره 190 (داخلی 2-3) از مخاطبان خواست تا همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20 اطلاعات مورد نیاز خود را از کارشناسان این مراکز دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا