سلامت خانواده

ژنتیک ارتباط ALS و بیماری پارکینسون – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی D News، علاوه بر این، محققان دریافتند که دارای این گونه های ژنتیکی خطر هستند محاکمه به ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) با پیشرفت سریعتر و مرگ زودتر افزایش می یابد.

نتایج نشان می دهد که قوی ترین ارتباط با بیماری پارکینسون بوده است. خطر محاکمه 3.6 برابر بیشتر احتمال ابتلا به ALS در افراد مبتلا به ژن های مرتبط با پارکینسون وجود دارد.

دکترمایریزیو گراسانو«پژوهشگر فوق دکتری و متخصص مغز و اعصاب دانشگاه تورین ایتالیا گفت: “یافته های ما درک همپوشانی ژنتیکی بین ALS و این اختلالات دیگر را با تمرکز بر انواع نادر به جای عوامل ژنتیکی رایج، گسترش می دهد.”

گراسانو او گفت: «اگرچه شناسایی این گونه‌ها ممکن است تغییری در درمان ایجاد نکند، اما این دانش می‌تواند به پزشکان در شخصی‌سازی مدیریت آن بیماران کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که این اولین مطالعه ای است که ALS را که به عنوان بیماری لو گریگ نیز شناخته می شود، به انواع ژنتیکی مرتبط با سایر اختلالات دژنراتیو مغز مرتبط می کند.

برای این مطالعه، محققان ژنتیک 791 فرد مبتلا به ALS و 757 فرد سالم را تجزیه و تحلیل کردند و به دنبال 153 ژن مرتبط با بیماری های دژنراتیو مغز بودند.

محققان دریافتند که حدود 18 درصد از بیماران ALS حداقل یک نوع ژن با تاثیر بالا و 11 درصد دارای یک جهش کشف نشده بودند.

در مقایسه، 14 درصد افراد سالم دارای ژن واریانت و 7 درصد دارای جهش جدید بودند.

به گفته محققان، این نشان می‌دهد که افراد مبتلا به ALS بیشتر حامل جهش‌های ژنی مرتبط با سایر بیماری‌های مغزی هستند که ممکن است خطر را افزایش دهند. محاکمه برای افزایش ALS در آنها.

به طور کلی افرادی که یکی از این گونه های ژنی را دارند 30 درصد بیشتر در معرض خطر هستند محاکمه مبتلا به ALS هستند. اگر جهش آنها قبلا کشف نشده بود، خطر محاکمه به آنها به 80٪ افزایش می یابد.

نتایج نشان می دهد که ALS و سایر بیماری های دژنراتیو مغز به روش های مشابهی عمل می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا