سلامت خانواده

دود ناشی از آتش سوزی جنگل ها به سلامت روان کودکان آسیب می رساند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی به گفته محققان، قرار گرفتن مکرر در معرض سطوح بالای آلودگی ذرات معلق خطر افسردگی، اضطراب و سایر علائم سلامت روان را در کودکان افزایش می دهد.

علاوه بر این، قرار گرفتن روزانه در معرض هوای آلوده به طور قابل توجهی احتمال ابتلای یک جوان به مشکلات سلامت روان را افزایش می دهد.

“هری سیگاریمحقق ارشد مؤسسه علوم شناختی دانشگاه کلرادو-بولدر می‌گوید: «ما باید درک کنیم که این رویدادهای شدید با جوانان، مغز و رفتارشان چه می‌کنند.

برای این مطالعه، محققان داده های 10000 کودک 9 تا 11 ساله را که در یک مطالعه سیستماتیک رشد مغز شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها با استفاده از آدرس شرکت کنندگان، محاسبه کردند که هر کودک چند روز در سال 2016 در معرض آلودگی ذرات معلق قرار گرفته است که آژانس حفاظت از محیط زیست آن را ناامن می داند.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که این ذرات معلق در هوا می‌توانند به اندازه‌ای کوچک باشند که از سد خونی مغزی عبور کرده و بر مغز تأثیر بگذارند. قطر این ذرات کمتر از 2.5 میکرومتر است. در مقایسه، قطر موی انسان حدود 50 میکرومتر است.

محققان در یادداشت‌های پس‌زمینه گفتند، پذیرش بزرگسالان در بیمارستان برای افسردگی، خودکشی و روان‌پریشی در روزهای پر آلودگی افزایش می‌یابد. هنگامی که زنان باردار در معرض آلودگی ذرات سنگین قرار می گیرند، فرزندان آنها بیشتر در سنین بالاتر از اختلالات شناختی رنج می برند.

محققان دریافتند که هم برای پسران و هم برای دختران، خطر افسردگی، اضطراب و سایر علائم با هر روز که در معرض آلودگی ذرات معلق قرار می‌گیرند افزایش می‌یابد.

سیگاری او گفت: “ما دریافتیم که تعداد بیشتری از روزهای با سطوح آلودگی هوای ریز ذرات بالاتر از استانداردهای EPA با افزایش علائم بیماری روانی، هم در طول سال قرار گرفتن در معرض و هم تا یک سال بعد، مرتبط است.”

به گفته محققان، به ازای هر روز قرار گرفتن در معرض هوای ناامن، خطر سلامت روانی کودکان به طور متوسط ​​0.1 امتیاز در مقیاس 1 تا 64 افزایش می یابد.

سیگاری «علاوه بر این، ژنتیک برخی از کودکان ممکن است در برابر اثرات آلودگی هوا به آنها آسیب برساند قابل قبول تر آهسته تر.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا