اخبار سلامت

جوانان به علت تغذیه ناسالم دچار سکته قلبی می شوند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرقندی در آیین زنگ مهر و ایثار به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید که صبح امروز یکشنبه 10 مهرماه در دبیرستان حسنیه برگزار شد، اظهار داشت: دختران منطقه 2 آموزش و پرورش تهران در منطقه طرشت که توسعه و پیشرفت هر کشوری با افراد سالم امکان پذیر است و سلامت بخشی از زندگی است که باید از دوران کودکی و دانش آموزی به آن توجه کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به تاثیر تغذیه ناسالم بر سلامت مردم افزود: آموزش و پرورش وظیفه پیشگیری از حوادثی مانند سکته مغزی و قلبی و همچنین پیشگیری از تروما را بر عهده دارد چرا که در حال حاضر جوانان به دلیل سکته قلبی دچار سکته می شوند. تغذیه ناسالم

ظفرکندی بر اجرای آموزش بهداشت عمومی با همکاری و مشارکت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: در این راستا جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش خواهم داشت تا بتوانیم آموزش بهداشت عمومی را اجرا و در دستور کار قرار دهیم. و در حوادث مختلف کار درست را انجام دهید.

به گفته وزیر بهداشت، بیشترین ضربه ها و مرگ های مغزی مربوط به موتورسوارانی است که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند و باید در این زمینه احتیاط های لازم انجام شود.

ظفر قندی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانش آموزان خوش اخلاقی، احسان، کمک به دیگران و دستگیری از همنوعان خود را از مدرسه می آموزند، گفت: اولین معلم انسان خداوند متعال است. تعالی در مقام و ثروت نیست. بلکه مبتنی بر علم و تقوا است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به 35 سال تدریس در مدارس و دانشگاه ها افتخار می کنم، تصریح کرد: در زمان جنگ دشمن بعثی به ایران حمله کرد و افراد زیادی را به شهادت رساند. در مدرسه ای که من معلم بودم 75 دانش آموز در جبهه های حق علیه باطل شرکت کردند و به شهادت رسیدند. از این رو هزینه های زیادی متحمل شده و امروز شما دانش آموزان می توانید و باید مایه مباهات کشور و خانواده باشید و به قله های رفیع و سربلند علم و دانش و خدمت به مردم برسید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا