بهداشت و درمان

دانش آموزان باید با مقوله جوانی جمعیت و زندگی سالم آشنا شوند

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محمدرضا ظفرکندی صبح روز یکشنبه یکم مهرماه 1403 در حاشیه نواخته شدن زنگ سال تحصیلی جدید در دبیرستان «حسنیه» تهران. ، گفت: سلامتی باید از بدو تولد تا مرگ در مرکز توجه باشد نه اینکه در زمان بیماری به یک جزء مهم تبدیل شود، پیشگیری از بیماری باید در کانون توجه قرار گیرد نه فقط درمان.

وی افزود: سلامت و اهمیت این مولفه باید با «آموزش همگانی» و «آموزش» برای مردم تبیین شود. آموزش «تغذیه سالم» و «ورزش» و فعالیت هایی مانند نشستن صحیح که زیربنای یک زندگی صحیح است باید با آموزش آموزش داده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم با همکاری وزارتخانه های «آموزش و پرورش» و «ورزش و جوانان»، «شهرداری ها» و سایر مجموعه ها بتوانیم زمینه زندگی سالم و پیشگیری از بیماری ها را فراهم کنیم.

ظفرکندی درباره برنامه های وزارت بهداشت برای نظارت بر سلامت دانش آموزان توضیح داد: اداره کل نظارت بر سلامت دانش آموزان در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است. فعالیت های اداره کل نظارت بر سلامت دانش آموزان باید با حمایت وزارت بهداشت تقویت شود. بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده، رسیدگی به مسائلی مانند تغذیه، وزن و فعالیت های ورزشی دانش آموزان باید در کانون توجه قرار گیرد، اما رسیدگی به این موارد باید با حمایت وزارت بهداشت به منظور داشتن جوانی سالم به طور جدی اجرا شود. جامعه در آینده

وی ادامه داد: دو مولفه «جوانان جمعیت» و «جمعیت سالم» باید در کانون توجه قرار گیرد. امیدوارم با اولویت دادن به جوانان جمعیت و جمعیت سالم بتوانیم تحقق این دو مولفه را عملیاتی کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص گنجاندن مباحث مرتبط با سلامت در کتاب های درسی دانش آموزان گفت: مسائلی مانند جوان بودن جمعیت و مولفه های مربوط به زندگی سالم از تغذیه تا نحوه صحیح نشستن باید در کانون توجه قرار گیرد. بسته های آموزشی مرتبط با موضوعاتی مانند جوانان جمعیت و زندگی سالم حداقل به مدت یک ساعت در هفته در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گیرد. مسائل بهداشتی باید هفته ای یک ساعت در قالب آموزش عمومی در مدارس مطرح شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا