سلامت خانواده

مرگ میلیون ها نفر بر اثر عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، محققان گزارش دادند که انتظار می رود تعداد مرگ و میر مرتبط با باکتری های مقاوم افزایش یابد ضد بیوتیک تا سال 2050 به 8.2 میلیون نفر در سال افزایش یابد که 75 درصد بیشتر از برآورد فعلی 4.7 میلیون نفر در سال است.

دکتراستین امیل Volstمحقق موسسه بهداشت عمومی نروژ گفت: «تا سال 2050، عفونت‌های مقاوم می‌تواند منجر به مرگ حدود 8 میلیون نفر در سال شود، چه به‌عنوان یک عامل مستقیم مرگ و چه به عنوان یک عامل مؤثر».

Volst برای جلوگیری از تبدیل شدن این امر به یک واقعیت مرگبار، ما نیاز فوری به استراتژی‌های جدید برای کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های شدید از طریق واکسن‌ها، داروهای جدید، بهبود مراقبت‌های بهداشتی، دسترسی بهتر به ضد بیوتیک سلام در دسترس است و ما راهنمایی هایی در مورد نحوه استفاده موثرتر از آنها داریم.”

محققان به این نتیجه رسیدند که در مجموع، بیش از 39 میلیون نفر می توانند مستقیماً تحت تأثیر عفونت های مقاوم باشند. ضد بیوتیک طی 25 سال آینده بمیرد. 169 میلیون مرگ بیشتر با این ابر میکروب من می بینم مربوط است.

دکتر محسن نقوی سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه واشنگتن گفت: این یافته ها نشان می دهد که مقاومت ضد میکروبی تهدیدی مهم برای سلامت جهانی برای دهه ها بوده است و این تهدید در حال افزایش است.

نقوی افزود: درک اینکه چگونه روند مرگ و میر ناشی از مقاومت ضد میکروبی در طول زمان تغییر کرده است و اینکه چگونه در آینده احتمالاً تغییر خواهد کرد، برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه برای کمک به نجات جان افراد بسیار مهم است.

برای این مطالعه، محققین مرگ و میر در 204 کشور و منطقه 22 میکروب و 11 سندرم عفونی مانند مننژیت مرتبط است. سپسیس و سایر عفونت های شدید را پیگیری کرد.

این تیم از مدل سازی کامپیوتری برای تخمین روند مرگ و میر استفاده کردند میر به طور مستقیم و غیر مستقیم با باکتری های مقاوم مرتبط است ضد بیوتیک استفاده کردند

به گفته محققان، این میکروب های مقاوم می توانند نقش مستقیمی در حدود 1.9 میلیون مرگ در سال 2050 داشته باشند که در مقایسه با سال 2022 نزدیک به 70 درصد افزایش داشته است.

با نگاهی به گذشته، محققان تخمین زدند که مرگ و میر ناشی از این میکروب ها در بین سال های 1990 تا 2021 در کودکان 5 ساله و کمتر بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

به گفته محققان، در عین حال، به دلیل آسیب پذیری بیشتر سالمندان در برابر عفونت، مرگ و میر و میر در میان سالمندان 70 سال و بالاتر بیش از 80 درصد افزایش یافته است.

مرگ انتظار می رود میر در بین کودکان در آینده کاهش خواهد یافت، اما برآوردها نشان می دهد که مرگ و میر عفونت در میان افراد 70 ساله و بالاتر تا سال 2050 می تواند 146 درصد افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا