سلامت خانواده

خطر حمله قلبی برای کسانی که این نوشیدنی را دوست دارند

در مطالعه‌ای که در مجله «ریتم قلب» منتشر شد، محققان کلینیک مایو در مینه‌سوتا، گروهی متشکل از 144 بازمانده از ایست قلبی ناگهانی را که قبلاً دچار بیماری‌های قلبی و ژنتیکی بودند، بررسی کردند. دادند

به گزارش مدیکال نیوز، محققان این مطالعه اعلام کردند که 7 نفر، یعنی حدود 5 درصد از شرکت کنندگان، قبل از ایست قلبی، نوشیدنی های انرژی زا مصرف کرده اند که نشان دهنده ارتباط احتمالی بین حمله قلبی و مصرف نوشیدنی انرژی زا است.

محققان هشدار می‌دهند که این صرفاً یک ارتباط است و مطالعات قوی‌تری برای اثبات علیت مورد نیاز است، اما نتایج به اندازه‌ای هشداردهنده هستند که تحقیقات بیشتری را انجام دهند.

دکتر مایکل جی. اگر چه خطر نسبی مصرف نوشابه انرژی زا کم است و خطر مطلق مرگ ناگهانی پس از مصرف نوشیدنی انرژی زا حتی کمتر است، بیمارانی که استعداد ژنتیکی و بیماری قلبی دارند باید خطرات را در نظر بگیرند، آکرمن، نویسنده ارشد این مطالعه و یک متخصص قلب در کلینیک مایو در یک بیانیه مطبوعاتی گفت. و فواید مصرف این گونه نوشیدنی ها را ارزیابی کنید.

خطر حمله قلبی برای کسانی که این نوشیدنی ها را دوست دارند

اگرچه این یک مطالعه گذشته نگر بسیار کوچک روی یک جمعیت بسیار نادر و منتخب است، این یافته های بالینی به نظر می رسد فراتر از شانس هستند و احتمالاً ارتباط بالینی قابل توجهی دارند و حتی جمعیت بسیار بیشتری را تحت تأثیر قرار می دهند. این یافته‌ها در نهایت ممکن است منجر به نگرانی بسیار گسترده‌تری برای سلامت عمومی شود.

این اولین مطالعه ای نیست که ایمنی نوشیدنی های انرژی زا را زیر سوال می برد، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود و برای کسانی که مستعد مشکلات قلبی هستند. با کنار گذاشتن مواد مختلفی که اغلب به نوشیدنی های انرژی زا مانند تورین و گوارانا اضافه می شوند، مصرف سطوح بالای کافئین موجود در بیشتر نوشیدنی های انرژی زا می تواند سلامت عمومی را تهدید کند.

مقاله تحقیقاتی جدید نوشیدنی های انرژی زا را به عنوان “غذاهای آریتمی زا” مورد بررسی قرار می دهد که ممکن است باعث آریتمی قلبی شوند. غذاهای «آریتموژنیک» به سه دسته تقسیم می‌شوند، از جمله گیاهان سمی شناخته شده که وارد غذا می‌شوند (در اصل سم)، مکمل‌های غذایی که باعث واکنش‌های نامطلوب قلبی می‌شوند و نوشیدنی‌های انرژی‌زای حاوی کافئین و سایر ترکیبات که ممکن است با این بیماری تداخل داشته باشند. باعث آریتمی شود

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا