سلامت خانواده

بهترین راه برای داشتن پوستی جوان

به گزارش خبرآنلاین، شاید این روزها جملاتی مانند جوانسازی پوست، رفع چین و چروک و درمان قطعی جوش و لک را در پست های تبلیغاتی فضای مجازی دیده باشید تا مدعی شوند با استفاده از برخی کرم ها می توانید پوست صورت خود را جوان کنید. یک دوره معین حتی روش هایی مانند لیزر درمانی نیز توصیه می شود، اما کارشناسان معتقدند این توصیه ها کمکی به جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت شما نمی کند.

در همین رابطه سید مسعود داوودی متخصص پوست و مو و از اعضای هیات علمی دانشگاه بقیع در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: این روزها سوالات زیادی در مورد راه های پیشگیری از پیری زودرس مطرح می شود که متاسفانه متاسفانه روش هایی مانند استفاده از کرم ها و درمان های لیزری که توصیه می شود در صورتی که این روش ها روش های پیشگیری نیستند، اما این روش ها تنها به تسهیل تغییرات مربوط به افزایش سن کمک می کنند.

وی درباره علل پیری زودرس پوست می گوید: استرس و آلودگی های محیطی مانند آلودگی هوا، استعمال دخانیات و دخانیات می تواند باعث پیری زودرس پوست شود، سیگار علاوه بر اینکه باعث تنگ شدن رگ های خونی در اندام های مختلف بدن می شود. نقش موثری در پیری زودرس پوست دارد.

روش های پیشگیری از پیری زودرس پوست

دکتر داودی یکی از بهترین راه های پیشگیری از پیری زودرس پوست را پیروی از سبک زندگی سالم می داند و می گوید: داشتن خواب مناسب و تغذیه سالم، پرهیز از غذاهایی به نام فست فود به شادابی پوست کمک می کند.

این متخصص پوست و مو ادامه می دهد: یکی از این روش ها دوری از نور خورشید است، زیرا آفتاب 50 درصد عامل پیری پوست است، اگر به افرادی که شغلشان کشاورزی است توجه کنیم و زمان زیادی را زیر نور آفتاب بگذرانیم. پوست آنها بدتر از همسن و سال ها است و سال های زندگی شهری آنها کاملاً متفاوت است، بنابراین مهم ترین علت پیری زودرس پوست تماس طولانی مدت و محافظت نشده پوست با نور خورشید است.

داوودی در پایان یادآور می شود: برخلاف آنچه که معمولاً مراجعین انتظار دارند، استفاده از کرم ها و روش های جوانسازی راه های پیشگیری از چین و چروک پوست نیست، بلکه تنها می تواند به صورت موقتی پوست را شاداب و جوان نشان دهد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا