سلامت خانواده

علائم عفونت ادراری چیست؟

پیمان صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عفونت ادراری و عوارض ناشی از آن، اظهار کرد: کلیه ها مواد زائد مایع خون را فیلتر کرده و به صورت ادرار از بدن خارج می کنند و در این بین سطح بسیاری از مواد شیمیایی موجود در بدن را متعادل می کنند. بدن، از جمله وظایف دیگر. آنها هستند؛ ادراری که از بدن خارج می شود معمولاً حاوی هیچ نوع باکتری و جریان یکی نیست سمت این به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است باکتری از طریق مجرای ادرار وارد ادرار شده و به سمت مثانه برود، تصریح کرد: عفونت ادراری می تواند قسمت های مختلف دستگاه ادراری را درگیر کرده و باعث آبسه شود. اورتریت، سیستیت و پیلونفریت بودن

این جراح کلیه و مجاری ادرار ادامه داد: در صورت تجمع چرک در طول مجاری ادراری، بیمار دچار آبسه و عفونت می شود. اورتریت همچنین عفونت مجرای ادرار یا لوله توخالی که ادرار را از مثانه به خارج از بدن می‌برد. پیلونفریت عفونتی است که در نتیجه عفونت گسترده در دستگاه ادراری یا انسداد مجاری ادراری که منجر به برگشت ادرار به کلیه ها و بروز عفونت می شود، رخ می دهد. پیلونوفرید خواهد بود

صالحی با بیان اینکه بوی بد ادرار، خستگی، حالت تهوع یا استفراغ و تکرر ادرار از شایع ترین علائم عفونت ادراری است، گفت: سوزش در هنگام ادرار، رنگ ادرار تیره و کدر، داشتن درد حتی در صورت عدم ادرار افراد. درد در پشت یا پهلوها و زیر دنده ها از دیگر علائمی است که افراد مبتلا به عفونت ادراری تجربه می کنند.

وی با اشاره به اینکه مجرای ادرار زنان کوتاه‌تر از مردان است و باکتری‌ها بیشتر به مثانه یا کلیه‌شان می‌رسند و باعث عفونت می‌شوند، افزود: عفونت ادراری معمولاً با ورود باکتری از مدفوع و مجاری ادراری ایجاد می‌شود و باکتری‌ها نیز می‌توانند وارد آن شوند. بدن از طریق لوله ای که ادرار را از بدن خارج می کند.

این فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری خاطرنشان کرد: ابتلا به سنگ کلیه، شرایطی که تخلیه کامل مثانه را مشکل می کند، مانند بزرگ شدن پروستات و یبوست در کودکان، ننوشیدن مایعات کافی و تمیز و ضعف سیستم ایمنی، زمینه را فراهم می کند. باکتری وارد مثانه شود. همچنین می تواند عفونت های دستگاه ادراری را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا