سلامت خانواده

برای کاهش وزن از این میوه ها استفاده کنید

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، در ادامه این مطلب به معرفی 5 میوه می پردازیم که عادت مصرف آنها در زمان کاهش وزن می تواند کمک کننده باشد.

1. هندوانه
هندوانه اگرچه دارای قند بالایی است، اما به دلیل داشتن آب زیاد، یکی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن است. هندوانه حاوی ترکیبی به نام آرژنین است که باعث تسریع چربی سوزی و کاهش تجمع چربی می شود. 100 گرم هندوانه حدود 30 کیلو کالری انرژی دارد، اما باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید. برای جلوگیری از افزایش قند خون، خوردن هندوانه با مقداری پروتئین کم چرب مانند ماست یا پنیر توصیه می شود. همچنین بهترین زمان برای خوردن هندوانه به عنوان میان وعده صبح یا عصر است.

2. لیمو
لیمو یکی دیگر از میوه هایی است که با گنجاندن آن در رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند. مزیت لیمو این است که مواد زائد و سمی را دفع می کند و در سلامت کبد و دستگاه گوارش نقش دارد. لیمو سرشار از ویتامین های B2 (ریبوفلاوین) و C و همچنین مواد معدنی مانند فسفر و منیزیم است. نوشیدن مقداری آب لیموی تازه با کمی آب گرم با معده خالی نیز بهترین راه برای بهره مندی از این خواص است.

3. سیب
سیب یکی از میوه های مغذی و سرشار از آب و فیبر است که به حفظ احساس سیری برای مدت طولانی بدون نیاز به دریافت کالری زیاد کمک می کند و می تواند روند کاهش وزن را تسهیل کند. سیب سبز حاوی ترکیباتی به نام پلی فنول است که همراه با فیبر به افزایش باکتری های مفید روده کمک می کند. البته سیب را می توان به عنوان میان وعده یا صبحانه میل کرد.

4. گریپ فروت
خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی به کاهش انسولین کمک می کند. آب فراوان موجود در این میوه نیز در تامین رطوبت مورد نیاز بدن و افزایش احساس سیری موثر است. علاوه بر این، گریپ فروت منبع غنی از پروتئین، ویتامین C، اسید فولیک و پتاسیم است.

5. موز
هر موز حدود 108 کیلو کالری انرژی و 18 گرم کربوهیدرات دارد. موز همچنین سرشار از آنزیم هایی است که فرآیند هضم را تسهیل می کند و زمان مورد نیاز روده ها برای هضم غذا را کاهش می دهد. همچنین، موز حاوی ویتامین B6 است که به کنترل قند خون کمک می کند. این میوه بعد از تمرینات سنگین بدن را در وضعیت خوبی قرار می دهد. علاوه بر این، موز در جلوگیری از گرفتگی عضلات و تنظیم فشار خون موثر است که آن را به یکی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن تبدیل می کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا