سلامت خانواده

کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟

به گزارش خبرآنلاین، میگرن شایع ترین مشکل عصبی در مراقبت های اولیه است. بر اساس یافته های جدیدترین مطالعات، میگرن در بین علل ناتوانی در جهان رتبه دوم و در بین زنان جوان رتبه اول را دارد. در این بیماری درد معمولا در یک طرف است. سر ایجاد می شود. بیماران میگرنی به محرک ها و صداهای محیطی حساس هستند و اغلب با علائمی مانند تهوع، استفراغ، فتوفوبیا و فونوفوبیا همراه هستند.

ایرنا در خبری نوشت: سازمان جهانی بهداشت، میگرن را یکی از 10 بیماری شایع برشمرد و مشاوره و کنترل منظم را برای مبتلایان به میگرن توصیه کرد. اگرچه میگرن یک تهدید فوری برای زندگی نیست، اما به طور غیر مستقیم بر کیفیت زندگی بیماران تأثیر می گذارد.

دستورالعمل های درمان میگرن بیان می کند که هدف از پیشگیری از میگرن کاهش دفعات، مدت، شدت، بهبود پاسخ های دارویی و اثربخشی در هنگام حملات حاد، بهبود عملکرد روزانه و کاهش ناتوانی است، در حال حاضر حدود 38 درصد از بیماران میگرنی نیاز به پیشگیری از حملات میگرنی دارند، اما فقط 3-13 درصد مردم آن را دریافت می کنند.

داروها در پیشگیری از میگرن در عمل بالینی استفاده می شوند. اما مصرف داروها با عوارضی همراه است که باعث کاهش انطباق دارو در بیماران می شود، بنابراین نمی توان به کارایی مطلوب برای پیشگیری از میگرن و بهبود کیفیت زندگی بیماران و کاهش احتمال ناتوانی دست یافت.

شبنم زیدآبادی نژاد، کارشناس تغذیه در این زمینه معتقد است: مصرف روزانه 400 میلی گرم ویتامین B2 می تواند به طور موثر تعداد روزهای مبتلا به میگرن را به طور متوسط ​​به 2 روز در ماه کاهش دهد.

وی با بیان اینکه ریبوفلاوین یک ویتامین ضروری محلول در آب است که به پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله سرطان کمک می کند، افزود: اثرات بیولوژیکی ریبوفلاوین از جمله اثرات آنتی اکسیدانی، ضد پیری، ضد التهابی و کاهش درد به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. قرار داده شده است

زیدآبادی نژاد ادامه داد: این ویتامین در برابر حرارت مقاوم است و پختن میزان آن را کاهش نمی دهد، اما قرار گرفتن در معرض نور می تواند آن را از بین ببرد. ریبوفلاوین را می توان در طیف گسترده ای از غذاها به ویژه شیر یافت. تخم مرغ، ماهی، آجیل، میوه ها، حبوبات خاص، قارچ، سبزیجات با برگ سبز تیره، مخمر، پنیر مصرف کنید.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: حدود 15 درصد از جمعیت جهان از نظر ژنتیکی در جذب و استفاده از ریبوفلاوین محدودیت دارند و احتمال کمبود ریبوفلاوین در سراسر جهان وجود دارد. در نتیجه، دریافت آن در یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا