سلامت خانواده

دوقلوهای به هم چسبیده پاکستانی از هم جدا شدند / عکس

مینال و میرزا دوقلوهای به هم چسبیده پاکستانی که با عروق خونی حیاتی و بافت مغز مشترک به دنیا آمدند، توسط جراح برجسته بریتانیایی در یک عمل جراحی 14 ساعته با موفقیت از هم جدا شدند.

برنا در این خبر نوشت: در حال حاضر هر دو در شرایط عادی در بیمارستان به سر می برند و پیش بینی می شود بهبودی کامل و زندگی عادی داشته باشند. این جراحی در 19 جولای در بیمارستانی در آنکارا با تیمی از پزشکان محلی انجام شد.

برای اولین بار، جراحان بریتانیایی از واقعیت ترکیبی برای کمک به آمادگی برای عمل پیچیده استفاده کردند. واقعیت ترکیبی (MR) تصاویر سه بعدی را با دنیای فیزیکی ترکیب می کند و برای افزایش دقت در عملیات های پیچیده استفاده می شود. با ترکیب محتوای دیجیتالی مانند اسکن سه بعدی و در عین حال باقی ماندن در دنیای واقعی، دید جراح را نسبت به بیمار افزایش می دهد.

جیلانی، جراح این عمل گفت: فناوری توسعه یافته برای انجام این کار، بسیاری از جراحی های معمول ما را ایمن تر، کم تهاجمی تر و موثرتر می کند. اینکه بتوانیم به این دختران و خانواده هایشان آینده جدیدی بدهیم که در آن بتوانند مستقل زندگی کنند و از دوران کودکی خود لذت ببرند، یک امتیاز ویژه است.

امید به زندگی دوقلوهای به هم چسبیده بسیار کم است. حدود 40 درصد از دوقلوهای به هم چسبیده مرده به دنیا می آیند یا در حین زایمان می میرند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا