سلامت خانواده

یک توصیه مهم در مورد مسواک زدن

به گزارش خبرآنلاین، حفظ سلامت و سفیدی دندان ها به ویژه با افزایش سن کار سختی است، اما به گفته یک دندانپزشک، اشتباه رایجی وجود دارد که بسیاری از افراد مرتکب آن می شوند و این اشتباه باعث تیرگی یا زرد شدن دندان ها می شود.

ایسنا در خبری نوشت: دندانپزشک مرکز “Esthetique Dental Care” در انگلیس می گوید: بهتر است قبل از شروع مسواک زدن مسواک خود را خیس کنید. این کار کوچک باعث می شود خمیر دندان راحت تر روی دندان ها پخش شود و آنها را بهتر تمیز کند. وقتی موهای مسواک را مرطوب می‌کنید، نرم‌تر می‌شوند و فشار کمتری به لثه‌ها و دندان‌ها در حین مسواک زدن وارد می‌کنند و از هرگونه تحریک یا آسیب جلوگیری می‌کنند. بنابراین، به یاد داشته باشید که یک شستشوی سریع می تواند تفاوت زیادی در سلامت دهان و دندان شما ایجاد کند.

به گفته وی، مسواک زدن دندان ها به روش های خاصی مانند بدون آب یا بلافاصله پس از خوردن غذاهای اسیدی ممکن است به مرور زمان دندان ها را کمتر سفید کند. مسواک زدن ممکن است برای از بین بردن لکه های سطحی مفید باشد، اما خمیر دندان بدون آب به خوبی روی دندان پخش نمی شود و منجر به کدر شدن دندان ها می شود.

مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن غذاهای اسیدی نیز می تواند به مینای دندان آسیب برساند. این لایه زردتر زیر مینای دندان را آشکار می کند و دندان ها را زرد نشان می دهد. این نشان می دهد که مسواک زدن به روش صحیح و در زمان مناسب کلید حفظ سفیدی و درخشندگی دندان ها است.

به گزارش ایندیپندنت، این دندانپزشک توضیح می دهد: اسید مینای دندان را نرم می کند که باعث حساسیت یا تغییر رنگ دندان ها می شود. برای جلوگیری از این آسیب احتمالی، بهتر است پس از مصرف غذاهای اسیدی مدتی صبر کنید و سپس دندان های خود را مسواک بزنید تا از محکم بودن مینای دندان و سالم ماندن دندان ها مطمئن شوید.

رعایت روال روزانه بهداشت دهان و دندان باعث می شود دهانی دلپذیر و دندان های سالمی داشته باشید. برای این کار روزی دو بار به مدت دو دقیقه دندان ها و لثه های خود را مسواک بزنید و برای مبارزه با میکروب ها از محصولاتی مانند دهان شویه یا خمیردندان های ضد میکروبی البته به مقدار مناسب و طبق دستور استفاده کنید. مراجعه منظم به دندانپزشک، تمیز کردن روزانه زبان و مراقبت از هر گونه ایمپلنت دندانی نیز بسیار مهم است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا