اخبار سلامت

هموطنان برای تکمیل ذخایر خونی آستین بالا بزنند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، مصطفی جمالی با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف خون و فرآورده های خونی افراد نوع دوست در سراسر کشور برای اهدای خون در روزهای پایانی سال. وی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و روزه داری مردم و همچنین عید نوروز که هر دو باعث کاهش مراجعه به مراکز اهدای خون می شود، از خیرین دعوت می کنیم تا با اهدای خون در سال گذشته از سازمان انتقال خون حمایت کنند. ماه سال ذخایر خون کشور کمک می کند.

وی با قدردانی از همکاری مسئولانه اهداکنندگان خون در طول سال، افزود: شیوع بیماری های فصلی، برودت هوا، بارندگی و شلوغی در ایام پایانی سال از دیگر دلایل کاهش مراجعه مردم به اهدای خون است که امیدواریم این امر محقق شود. با مشارکت بیشتر اهداکنندگان خون برای افزایش تعداد اهداکنندگان خون. بیماران پس از بهبودی می توانند در آغاز سال جدید در کنار خانواده خود باشند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: برخی فرآورده های خونی مانند پلاکت سه روز عمر دارند و برای تامین این فرآورده خونی و نجات جان بیماران نیازمند اهدای مستمر خون هستیم.

به گزارش تسنیم، شرایط اهدای خون شامل داشتن حداقل سن 18 سال و حداکثر 65 سال، حداقل وزن 50 کیلوگرم و همراه داشتن اصل شناسنامه (شناسنامه/گواهی/گذرنامه/کارت ملی) است. همراه داشتن کارت ملی برای اهداکنندگان برای اولین بار الزامی است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا