سلامت خانواده

کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با روغن گیاهی

به گزارش خبرآنلاین، روغن زیتون از دیرباز به عنوان یک ماده غذایی مفید و مغذی شناخته شده است که می تواند برای سلامتی و طول عمر بیشتر به رژیم غذایی شما اضافه شود. در همین راستا، تحقیقات اخیر نشان می دهد که روغن زیتون می تواند به کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل تا 28 درصد کمک کند.

زوال عقل شامل طیفی از شرایط است که بر حافظه و سایر توانایی های ذهنی تأثیر می گذارد تا جایی که در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کند. این وضعیت به دلیل تغییرات فیزیکی در مغز ایجاد می شود که بیماری آلزایمر شایع ترین نوع آن است.

برخی از ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در روغن زیتون می توانند از سد خونی مغزی عبور کنند و به طور بالقوه تأثیر مستقیمی بر مغز داشته باشند. همچنین روغن زیتون با فواید فوق العاده ای که برای سلامت قلب و عروق دارد، قطعا تاثیر غیرمستقیم بر سلامت مغز دارد و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

محققان دریافتند افرادی که بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که به ندرت روغن زیتون مصرف می کنند، 28 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از زوال عقل قرار دارند.

رابطه بین روغن زیتون و خطر مرگ و میر ناشی از زوال عقل در این مطالعه مستقل از کیفیت کلی رژیم غذایی بود، که نشان می دهد روغن زیتون دارای خواصی است که به طور منحصر به فردی از سلامت مغز حمایت می کند.

منبع: یورونیوز

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا