سلامت خانواده

استرس در دوران کودکی، 20 نوع بیماری در بزرگسالی

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه پیش از این مطالعات بسیاری نشان داده بود که ناملایمات دوران کودکی می تواند اثرات بلندمدتی بر زیست شناسی و سلامت افراد داشته باشد، با این حال مطالعات کمی در مورد عوامل استرس زا بر عملکرد بیولوژیکی افراد انجام شده است.

ایسنا در خبری نوشت: اکنون محققان دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) می گویند که تجزیه و تحلیل داده های سلامت بیش از 2100 شرکت کننده نشان داده است که نه تنها استرس های دوران کودکی می توانند اثرات خاصی بر سلامت داشته باشند، بلکه این اثرات به طور سیستماتیک برای سلامتی بیشتر است. مردان و زنان نیز متفاوت هستند.

دکتر جورج اسلاویچ، مدیر آزمایشگاه ارزیابی و تحقیقات استرس در دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «یافته‌های ما یکی از جامع‌ترین تحلیل‌های پیامدهای بیولوژیکی و بالینی تجربیات نامطلوب دوران کودکی است.

وی افزود: اکثر افرادی که در مراحل اولیه زندگی دچار استرس یا ضربه قابل توجهی شده اند هرگز در سال های بعد در بزرگسالی غربالگری نمی شوند. بنابراین، این یافته ها اهمیت حیاتی غربالگری متمرکز بر استرس دوران کودکی را در محیط های بالینی برجسته می کند.

اسلاویچ و همکارانش از مجموعه داده بزرگی استفاده کردند که شامل اطلاعاتی در مورد ناملایمات اولیه زندگی و وضعیت سلامت روانی و جسمی بزرگسالان میانسال آمریکایی بود تا تأثیر قرار گرفتن زودهنگام در معرض ناملایمات را بر سلامتی در مراحل بعدی زندگی بررسی کنند.

شرکت کنندگان در این تحقیق انواع و شدت تجارب نامطلوب خود را در دوران کودکی گزارش کردند. این تجربیات شامل نگرانی های مالی، سوء استفاده، بی توجهی، دفعات جابجایی و اینکه آیا کودکان دور از والدین بیولوژیکی خود زندگی می کردند یا خیر.

علاوه بر این، شرکت‌کنندگان نمونه‌های بیولوژیکی را برای محاسبه 25 نشانگر زیستی بیماری ارائه کردند تا مشخص شود که آیا تا به حال از یکی از بیست بیماری اصلی رنج برده‌اند یا خیر.

به گزارش یورونیوز، محققان دریافتند با افزایش قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زا، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند فشار خون بالا، افسردگی، التهاب مفاصل، اعتیاد به الکل، مشکلات گوارشی، اختلالات خونی، بیماری انسداد مزمن ریه، مشکلات گردش خون و بیماری بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد. .

هم مردان و هم زنان با تجربیات استرس زا ضعیف ترین سلامت متابولیک و بیشترین التهاب را داشتند.

از سوی دیگر، زنانی که تجربیات نامطلوب در دوران کودکی داشتند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های متابولیک بودند.

با این حال، در مردان، تجربه سوء استفاده عاطفی و غفلت با افزایش خطر ابتلا به اختلالات خونی، مشکلات سلامت روانی و رفتاری و مشکلات تیروئید همراه بود.

دکتر اسلاویچ گفت که استرس در 9 مورد از 10 علت اصلی مرگ و میر امروز در ایالات متحده نقش دارد. وقت آن است که این آمارها را جدی بگیریم و غربالگری استرس را در کلینیک های کودکان و بزرگسالان آغاز کنیم.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا