سلامت خانواده

ارائه گواهی سلامت صادرات 15 میلیون تنی محصولات غذایی و آشامیدنی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعظیم برف وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های واردات محصول بسته بندی نهایی و تحویل شیرخشک نوزاد به اداره کل مکمل ها و فرآورده های طبیعی و سنتی شناسایی محصول روند نزولی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل خواربار کشور تصریح کرد: به روز رسانی کنید قوانین و مقررات ایمنی مواد غذایی به منظور ترویج و تقویت امور نظارتی و تعاملات بین بین المللیایجاد سامانه ملی پایش شاخص های ایمنی و سلامت محصولات غذایی و آشامیدنی با ارزیابی ریسک بالا در تولید محصولات بهداشتی از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل امور مواد غذایی و آشامیدنی با بیان اینکه تقویت و توسعه سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی در واحدهای تولیدی سازمان غذا و دارو دنبال می شود، اظهار داشت: چابکی، اصلاح و بهبود فرآیندهای مربوط به صدور مجوزها. در زمینه فعالیت های صنایع غذایی اعم از تولید، واردات، صادرات و بهبود و تقویت نظام ملی پیشگیری، ارزیابی و مدیریت و ثبت بیماری های ناشی از غذا و آب مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گفته وی، افزایش سهم محصولات غذایی و دارویی، عمل گرامفید یا غنی شده در سبد غذایی، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف با رویکرد افزایش سهم محصولات با ارزش غذایی بالا و کاهش عوامل موثر در بروز بیماری ها. غیر مسری مانند نمک، چربی و قندهای ساده در محصولات غذایی دنبال و اجرا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا