سلامت خانواده

افزایش عمر بیماران سرطان پوست با داروهای ایمونوتراپی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، در سال 2011، تشخیص ملانوما متاستاتیک پیشرفته معمولاً به معنای مرگ در عرض 6.5 ماه است.

دکتر جد ویلچوکرئیس تیم تحقیقاتی مرکز سرطان گفتن کورنل در نیویورک می گوید: «تا سال 2024، ترکیب نیولوماب و ایپیلیموماب این بقا را 6 سال و احتمالاً بیشتر افزایش داده است.

ویلچوک وی در ادامه افزود: میانگین بقای این جمعیت در حال حاضر کمی بیش از شش سال است و افرادی که در عرض سه سال از پیشرفت سرطان رهایی می یابند، احتمال زنده ماندن و عاری از بیماری در بازه زمانی 10 ساله بالایی دارند. “

هر دوی این داروها در دسته ای از داروهای سرطان به نام سرکوب کننده های ایمنی قرار می گیرند. این داروها با خاموش کردن مکانیسم سلولی کلیدی که به سلول‌های T سیستم ایمنی می‌گوید به سلول سرطانی حمله نکنند، کار می‌کنند.

به این ترتیب، nivolumab و ipilimumab سلول های سرطانی را دوباره در برابر تخریب سیستم ایمنی آسیب پذیر می کنند.

اثربخشی این رویکرد در برابر ملانوما متاستاتیک در آزمایشی جدید مورد آزمایش قرار گرفت. محققان نتایج 10 ساله 945 بیمار مبتلا به ملانوما آنها بیماران پیشرفته ای را که در مراکزی در 21 کشور در سراسر جهان تحت درمان بودند، دنبال کردند.

گزارش جدید داده های نهایی از آزمایش را پس از یک دهه ارائه می دهد.

نتایج نشان داد که استفاده از نیولوماب به تنهایی یا همراه با ایپیلیموماب موثرتر از استفاده از ایپیلیموماب به تنهایی است.

این مطالعه علاوه بر تایید اینکه این داروها سال ها به بقای بیماران اضافه می کند، هیچ افزایشی در هیچ یک از عوارض جانبی آنها در طول آزمایش 10 ساله نشان نداد.

محققان خاطرنشان کردند که این یک نگرانی بود، زیرا این داروها باید طولانی مدت مصرف شوند. اما هیچ عارضه طولانی مدت ظاهر نشد.

ویلچوک پس از یک دهه پیگیری، اکنون می‌توانیم با اطمینان به بیماران خود بگوییم که درمان‌هایی با پتانسیل تبدیل ملانوما متاستاتیک یک بیماری طولانی مدت و قابل کنترل وجود دارد که اعتماد به آینده را افزایش می دهد.

این خبر باید برای بسیاری از بیماران آرامش بخش باشد. به گفته محققان، بیمارانی که پس از سه یا پنج سال درمان با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، سرطان خود را شکست دادند هستندآنها احتمالاً به این کار ادامه خواهند داد و حتی ممکن است ملاقات های بعدی با آنها داشته باشند انکولوژیست می بینم کمتر ضروری می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا