اخبار سلامت

ماجرای دریافت هزینه داروی “پلاویکس” از یک جانباز شیمیایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، هفته گذشته بود که یک جانباز شیمیایی با سلامت جو تماس گرفت و اعلام کرد که داروخانه برای تهیه داروی پلاویکس از او پول گرفته است و وقتی از متصدی داروخانه دلیل پرداخت این مبلغ را جویا شد، اپراتور گفت طبق اعلام بیمه روز این مبلغ را خودتان باید پرداخت کنید.

در همین راستا بیمه روز با رد چنین ابلاغی به داروخانه ها از سوی این بیمه گر گفت: اگر داروخانه از طرف بیمه روز چنین موضوعی را مطرح کرده، صددرصد اشتباه است و این بیمه تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

در همین راستا خبرنگار تسنیم برای پیگیری ماجرا به داروخانه مذکور مراجعه و مدارک مربوط به این بیمار جانباز را خواستار شد.

محمدی رئیس این داروخانه در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه پلاویکس برای بیمارانی که استنت قلبی دارند تجویز می شود، اظهار داشت: طبق پروتکل های درمانی، بیمارانی که استنت های قلبی دارند حداکثر تا سه سال نیاز به پلاویکس دارند. پزشکان معمولا تا یک سال نیاز دارند. پس از استنت گذاری، این دارو برای بیمار تجویز می شود. به همین دلیل شرکت های بیمه این دارو را به مدت 12 ماه تحت پوشش قرار می دهند و پس از آن پزشک می تواند داروی ضد انعقاد دیگری را برای بیمار تجویز کند.

وی افزود: این جانباز عزیز از ابتدای مهر ماه سال 1401 شروع به مصرف دارو کرد و تا اول مهر ماه 1402 می توانست این دارو را با پوشش بیمه ای دریافت کند و خارج از این مدت باید پلاویکس را به صورت آزاد یا از داروی جایگزین دیگری تهیه کرد. تحت پوشش بیمه قرار گرفته و چون دوره 12 ماهه به پایان رسیده پوشش بیمه ای این دارو نیز به پایان رسیده و این مبلغ از بیمار اخذ شده است.

وی ادامه داد: بیمه های پایه ملزم به پرداخت هزینه حذف سهم ارزی داروها به داروخانه هستند و بیمه روز به عنوان بیمه تکمیلی هزینه های دارویی مازاد بر سهم بیمه گذاران پایه را پرداخت می کند. در این صورت با توجه به اینکه مدت پوشش بیمه پایه این دارو برای این جانباز عزیز به پایان رسیده است، بیمه روز صرفاً هزینه مازاد دارو را بدون پرداخت سهم ارزی تقبل کرده و در «بیانیه هزینه درمان بیمار» درج کرده است. که 79 هزار تومان بیمار باید مبلغ دارو را پرداخت کند، بنابراین این مبلغ دریافتی به دلیل اتمام مهلت 12 ماهه بیمه پایه بوده است و داروخانه هیچ تخلفی در این زمینه مرتکب نشده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا