سلامت خانواده

یک راه حل جدی برای جلوگیری از ریزش مو

به گزارش خبرآنلاین، بدون شک در ذهن بیشتر ما مواد کافئین دار به کاهش خواب آلودگی و افزایش انرژی کمک می کند، اما این تنها یکی از خواص کافئین است. اگر ریزش مو دارید باید بدانید که کافئین در درمان ریزش مو نیز موثر است. به همین دلیل شامپوهای حاوی کافئین در بازار موجود است که برای موهای شما بسیار مفید است.

به گزارش همشهری آنلاین، شایع ترین علت ریزش مو در زنان و مردان، آلوپسی آندروژنیک است که به فولیکول های موی شما می چسبد و از رسیدن مواد مغذی حیاتی به آن ها جلوگیری می کند و در نهایت ممکن است فولیکول ها را از بین ببرد و باعث ریزش موهایتان شود. .

با استفاده از شامپوهای کافئین دار، می توانید کافئین را به فولیکول های مو برسانید و از آنها محافظت کنید و روند رشد مو را معکوس کنید. به طور کلی طول و سلامت موهای شما به سلامت فولیکول های آن بستگی دارد. کافئین همچنین ریشه مو را تحریک کرده و در نتیجه باعث رشد مو و بهبود ساختار آن می شود.

همانطور که می دانید مردان بیشتر از زنان با ریزش مو و طاسی مواجه هستند. هورمون مردانه به نام دی هیدروتستوسترون که به اختصار DHT نامیده می شود، باعث ریزش مو در مردان می شود. این هورمون فولیکول ها را کوچک و از بین می برد و در نهایت باعث طاسی می شود. استفاده موضعی از کافئین می تواند ریشه مو را تقویت و تحریک کند.

از طرفی این ماده می تواند به افزایش حجم موهای خانم ها نیز کمک کند. بنابراین استفاده از شامپوهای حاوی کافئین به شدت توصیه می شود.

نحوه استفاده از شامپو حاوی کافئین

برای تاثیر این شامپوها بعد از خیس کردن موها و ریختن شامپو روی آن، اجازه دهید حدود دو دقیقه روی سرتان بماند تا به ریشه مو نفوذ کند.

طرز تهیه ماسک موی قهوه

حتی اگر شامپوی حاوی کافئین در دسترس ندارید، می توانید از ماسک موی قهوه استفاده کنید. این ماسک را می توان در خانه نیز تهیه کرد. کافی است نصف لیوان قهوه دم کرده را با 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و روغن زیتون ترکیب کنید. سپس آن را روی تمام قسمت های مو بمالید. بعد از نیم ساعت موها را آبکشی کنید.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا