سلامت خانواده

تاثیر پتاسیم در پیشگیری از فیبریلاسیون دهلیزی پس از جراحی قلب – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار شما، فیبریلاسیون دهلیز شایع ترین است آریتمی این بیماری در سراسر جهان بالینی است و تقریباً یک سوم افرادی که تحت عمل جراحی قلب قرار می گیرند آن را تجربه می کنند.

اگر سطح پتاسیم کمتر از 4.5 میلی لیتر باشد آکی و حالا در هر لیتر، معمولاً بیماران پس از هر نوع جراحی قلب، مکمل پتاسیم داخل وریدی دریافت می کنند.

خطر فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی با افزایش سن افزایش می یابد، اما گاهی اوقات ممکن است در افراد جوان رخ دهد. افراد با فیبریلاسیون دهلیزها ممکن است ضربان قلب بسیار سریعتر از حد طبیعی داشته باشند و قلب ممکن است موثر خون را به اطراف بدن پمپاژ نمی کند. ممکن است خون در قلب جمع شود و احتمال لخته شدن را افزایش دهد.

چهار حفره در قلب وجود دارد – دو دهلیز و دو بطن – و فیبریلاسیون فیبریلاسیون دهلیزی زمانی اتفاق می‌افتد که این حفره‌ها به دلیل فعالیت الکتریکی غیرطبیعی به درستی کار نمی‌کنند، که باعث می‌شود دهلیزها و بطن‌ها با سرعت‌های مختلف منقبض شوند.

سن بالا، فشار خون بالا، پرکاری تیروئید، دیابت، مصرف الکل و سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، همه عواملی هستند که می‌توانند باعث شوند. فیبریلاسیون نقش دهلیزی داشته باشد. به گفته نویسندگان مطالعه جدید، با این حال، این شایع ترین عارضه جانبی پس از عمل است و می تواند منجر به قبض های گران بیمارستان، اقامت طولانی تر در بیمارستان و خطر مرگ بیشتر شود.

محققان یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده را در 23 مرکز جراحی قلب در بریتانیا و آلمان بین اکتبر 2020 تا نوامبر 2023 انجام دادند که شامل 1690 بیمار بدون سابقه بود. فیبریلاسیون دهلیز برای جراحی خداحافظ بنابراین عروق کرونر آنها جدا شدند، مورد استفاده قرار گرفتند.

پتاسیم همراه با سایر الکترولیت ها نقش مهمی در سلامت قلب دارد.

هر بار دل می تپش قلبپتاسیم به داخل و خارج سلول های قلب حرکت می کند. وقتی سطح پتاسیم خیلی کم باشد، افراد در معرض خطر هستند محاکمه به آریتمی ها از جمله فیبریلاسیون بطنی و حتی فیبریلاسیون دهلیزی هستند. پتاسیم بیش از حد نیز خطرناک است و می تواند منجر به ضربان قلب بسیار آهسته و وضعیتی به نام بلوک قلبی شود. افزایش شدید سطح پتاسیم می تواند کشنده باشد.

به گفته محققان: حفظ سطح پتاسیم بین 3.6 میلی لیتر آکی و حالا در هر لیتر تا 5.5 میلی لیتر آکی و حالا در هر لیتر به طور کلی برای سلامت قلب و عروق بهینه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا