سلامت خانواده

هفت ماده غذایی مفید برای افزایش طول عمر

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات ثابت کرده است که سن شما کمتر به ژنتیک ربطی دارد و بیشتر از آنچه تصور می کنید، تحت کنترل خودتان است و به عادت ها و انتخاب های غذایی شما بستگی دارد که باعث کاهش یا افزایش طول عمر می شود.

کلید زندگی طولانی این است که از غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید، غذاهایی که اغلب سرشار از چربی های ناسالم، قند و سدیم هستند و می توانند مشکلات زیادی ایجاد کنند. در واقع، رژیم غذایی نقش مهمی در پیری بیولوژیکی ایفا می کند و یک عامل مهم سبک زندگی است که تضمین می کند برای مدت طولانی تری سالم تر زندگی کنید. رژیم غذایی سرشار از انواع غذاهای گیاهی (میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و آجیل) با طول عمر طولانی تر و سالم تر همراه است.

در ادامه 7 ماده غذایی که به افزایش طول عمر کمک می کند به شما معرفی شده است.

1) آجیل

اگر بیشتر اوقات یک مشت آجیل به عنوان میان وعده بخورید بد نیست. مطالعات نشان می دهد که خطر حوادث قلبی عروقی مهم به طور قابل توجهی کمتر و خطر مرگ در میان افرادی که از آجیل در رژیم غذایی خود استفاده می کنند 39 درصد کمتر است.

آجیل ها سرشار از چربی های غیراشباع (چربی های سالم)، فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی خاصی هستند که به سلامت قلب، مدیریت وزن و طول عمر کمک می کنند.

2) زردچوبه

زردچوبه حاوی یک ترکیب زیست فعال با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. التهاب مزمن عامل مهمی در بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن است. کورکومین یکی از ترکیبات موجود در زردچوبه است که به عنوان یک ضد التهاب، ضد تومور و آنتی اکسیدان بسیار قوی شناخته می شود. کورکومین با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

3) روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است. یک مطالعه در سال 2022 نشان داد افرادی که روزانه بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف می‌کنند، 19 درصد کمتر در معرض خطر مرگ (به هر دلیلی) هستند. مصرف روغن زیتون تا حدودی خطر مرگ ناشی از بیماری های عصبی (مانند آلزایمر) را تا 29 درصد، خطر بیماری قلبی را تا 19 درصد و خطر مرگ ناشی از سرطان را تا 17 درصد کاهش می دهد.

4) چای سبز

چای سبز سرشار از کورستین است. فلاونوئید گیاهی که خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی دارد. یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که کورستین می تواند سلول های مرده را حذف کرده و روند پیری را به تاخیر بیندازد. کوئرستین ژن SIRT1 را فعال می کند. این ژن در افزایش طول عمر و توانایی بدن در ترمیم DNA و کند کردن روند پیری نقش دارد.

5) پیاز

مطالعات نشان می دهد که پیاز با پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله سرطان نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر دارد. سعی کنید پیاز را در روغن زیتون سرخ کنید و به انواع غذاها اضافه کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

6) غلات کامل

غلات کامل به شما کمک می کند تا عمر طولانی تری داشته باشید. مطالعه ای روی 40000 زن یائسه نشان داد کسانی که 4 تا 7 وعده غلات کامل در هفته مصرف می کنند، 31 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی هستند.

7) خانواده توت

توت ها سرشار از نوع خاصی از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها هستند که به عمر طولانی تری کمک می کنند. مطالعات متعدد نشان داده است که پلی فنول های موجود در میوه ها می توانند طول عمر را افزایش دهند. میوه هایی مانند زغال اخته، شاه توت، توت فرنگی و تمشک منابع غنی پلی فنول ها هستند.

منبع: eatthis

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا