سلامت خانواده

خواص بی نظیر این زمان خواب برای قلب

به گزارش خبرآنلاین، اگر چرت بعد از ظهر بیش از حد طولانی باشد، به یکی از عوامل اختلال خواب شبانه تبدیل می شود، بنابراین قبل از هر چیز باید به یاد داشته باشیم که خواب نیم روز باید مدت زمان کوتاهی داشته باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، کم خوابی فرد را با مشکلاتی مانند چاقی، دیابت، فشار خون و افسردگی مواجه می کند و چرت زدن در طول روز می تواند تا حدودی از اثرات منفی کم خوابی بکاهد. مجله health.com در جدیدترین مقالات منتشر شده در مورد مطالعه جدید محققان در مورد فواید خواب بعد از ظهر نوشت.

فواید خواب بعد از ظهر

محققان فرانسوی بر این باورند که چرت روزانه از بدن در برابر اثرات منفی عدم خواب کافی در طول شب محافظت می کند. در این مطالعه مشخص شد که چرت زدن در طول روز می‌تواند هورمون‌ها و پروتئین‌هایی را که در استرس و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارند، در سطح طبیعی حفظ کند، به همین دلیل خواب کافی برای نیم روز را می‌توان به عنوان راهی برای حفظ سلامت بدن معرفی کرد. کاهش استرس

در این مطالعه، محققان 11 مرد 25 تا 32 ساله را مورد بررسی قرار دادند و زمان خواب آنها را به دو ساعت در شب کاهش دادند و روز بعد سطح هورمون های استرس را در آنها مشاهده کردند که باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و قند خون می شود. دو برابر افزایش یافته است.

به علاوه سطح پروتئین اینترلوکین ۶ که با ویروس ها مبارزه می کند در این افراد کاهش می یابد. این محققان فرانسوی در مرحله بعدی مطالعه خود به این افراد اجازه دادند که در طول روز یک چرت کوتاه 30 دقیقه ای داشته باشند و مشخص شد که سطح هورمون استرس و پروتئین اینترلوکین 6 در آنها طبیعی است.

فواید خواب بعد از ظهر

محرک های مثبت:

در پایان چرت بعد از ظهر، بدن دو هورمون آدرنالین و نورآدرنالین ترشح می کند. این هورمون ها در بیداری موثر هستند زیرا با تحریک ریتم قلب باعث خون رسانی بهتر به مغز می شوند.

پایان چرت بعد از ظهر اثر محرکی دارد. بعد از این استراحت انرژی لازم برای بقیه فعالیت های روز را داریم. این حالت بعد از خواب شبانه نیز ایجاد می شود. به همین دلیل است که ما معمولاً 10 دقیقه پس از بیدار شدن احساس خوبی داریم.

افزایش خلاقیت:

مفیدترین و خلاقانه ترین ایده ها بعد از یک چرت بعد از ظهر به ذهن می رسد. در این دوره فعالیت مغز کاهش می یابد اما متوقف نمی شود. ضمیر ناخودآگاه فعال است و ذهن با تجربیات و تصاویر دیده شده در ساعات بیداری راحت است.

سلامت قلب:

یک چرت منظم بعد از ظهر خطر حملات قلبی و بیماری ها را تا حدود 30 درصد کاهش می دهد. این تاثیر به این دلیل است که چرت بعد از ظهر استرس را به عنوان یکی از عوامل مهم بیماری های قلبی کاهش می دهد.

راه حل های بهتر برای مشکلات:

پس از یک استراحت کوتاه، راه حل های مناسب تری برای اطلاعاتی که ناخودآگاه در ذهن ثبت می شود، به دست می آید. همچنین می توان در مورد اتفاقاتی که چند دقیقه پس از بیدار شدن از خواب رخ می دهد، ارزیابی خوبی داشت. این حالت عموماً بعد از یک خواب شبانه امکان پذیر نیست زیرا ذهن مدتی است که رویا می بیند.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا