اخبار سلامت

وزارت بهداشت روش “پلاسمادرمانی” برای کرونایی ها را متوقف کرد/ 2 میلیون دوز واکسن “نورا” در انبار مانده است

دکتر حسن ابوالقاسمی، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو، اظهار داشت: دوران کرونا معادلات علمی همه کشورها را به هم ریخته است. در آن زمان، بدن برخی از بیماران با شرایط مشابه به درمان مشابه پاسخ نمی داد. در این مدت تصمیم گرفتیم برای این بیماران پلاسماتراپی انجام دهیم و آنتی بادی های موجود در بدن بیماران مبتلا را به افراد بیمار تزریق کنیم تا سیستم ایمنی بدن آنها تقویت شود. به ویروس واکنش مناسب نشان دهید.

وی افزود: آمریکا مطالعات خود را در زمینه پلاسماتراپی ادامه داد، اما وزارت بهداشت و کمیته علمی کرونا ادامه این روش درمانی را برای بیماران کرونایی متوقف کردند. اگرچه تحقیقات پلاسما درمانی در دانشگاه ما ادامه دارد، اما برای اینکه بتوانیم ثابت کنیم این روش در درمان بیماران موثر است، نیاز به انجام این روش بر روی نمونه های زیادی داشتیم، اما متاسفانه روش پلاسما درمانی از درمان کشور حذف شد. پروتکل

وی افزود: در عین حال آمریکایی ها نتایج مطالعه خود را در مورد پلاسماتراپی منتشر کردند و همچنان در حال تحقیق روی این روش درمانی هستند که می تواند اطلاعات پزشکان را در مورد این بیماری افزایش دهد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان واکسن کرونا که وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) خریداری کرده است، گفت: وزارت بهداشت 3 میلیون دوز نورا خریداری کرد. واکسن از ما بود، اما مقدار واکسن تولید شده 5 میلیون دوز بود. این واکسن ها در انبارها باقی می مانند و در صورت عدم خرید و انقضا از بین می روند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت برنامه ای برای تولید واکسن کرونا به شما ارائه کرده است؟ وی افزود: در آن زمان به دلیل کمبود شدید واکسن کرونا در دنیا و در نتیجه در ایران، وزارت بهداشت به ما اعلام کرد که تا می توانید واکسن تولید کنید. البته در همان زمان تولیدکنندگان دیگری شروع به تولید کردند و مردم دوز دوم و سوم را به اندازه دوز اول واکسن قبول نکردند و به همین دلیل واکسن هایی تولید شد و در انبار ماند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا