اخبار سلامت

کتاب “قهوه تلخ در مرصاد” رونمایی شد/ خاطرات کادر درمان بیمارستان بقیه الله(عج) در کرونا

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، مراسم رونمایی از کتاب «قهوه تلخ در مرصاد» صبح امروز در بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) برگزار شد.

این کتاب مجموعه ای از خاطرات کوتاه پزشکان، پرستاران، دستگاه های سی تی اسکن، متخصصان آزمایشگاه ویروس شناسی و نیروهای خدماتی و انتظامی بیمارستان بقیه الله (عج) است که توسط انتشارات 27 بعث منتشر شده است.

بخشی از این کتاب در سال 1400 با عنوان آب نارنج کربلای 5 شامل 135 روایت کوتاه از خاطرات پزشکان و پرستاران توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب نوشته مهدی عجم آمده است:

وی ادامه داد: در دوران کودکی یاد پدرم زیاد به جبهه می‌رفت و همیشه در کودکی به این فکر می‌کردم که چطور می‌تواند همسر و فرزندانش را تنها بگذارد و به جبهه برود؟ با شیوع بحران کرونا که من خانواده ام را تنها گذاشتم و به خدمت مردم رفتم، به بخش سی تی اسکن رفتم و مدت زیادی به خانه نرفتم، راز جبهه رفتن پدرم برایم روشن شد.»

نام کتاب قهوه تلخ در مرصاد

وی افزود: ادبیات یکی از راه های ماندگاری حوادث است. عنوان این کتاب که خاطرات دوران کرونا توسط کادر پزشکی است، این است که در عملیات مرصاد با دشمنانی مواجه شدیم که لباس ما را پوشیده و به زبان ما صحبت می‌کردند، اما آنها ایرانی نبودند و نبودند. مانند ما، کرونا نیز یک ویروس ناشناخته بود. و در میان مردم حضور داشت، ولی ما ابتدا آن را نمی دانستیم، بلکه با آن جنگیدیم.

در ادامه حسین صمدی نیا، رئیس بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) نیز گفت: در زمان شیوع کرونا بیش از 500 تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونا قرار دادیم و به همه بیماران خدمات رسانی شد.

وی افزود: در شرایطی که امکان عرضه پوشاک و ماسک ویژه کرونا در کشور وجود نداشت، مجموعه ای به عنوان کارگاه تولید ماسک و البسه مورد نیاز برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان ما راه اندازی شد. ماسک های بسیار با کیفیتی در این مجموعه تولید شد و تمام آنچه برای تشخیص بیماری لازم بود. در آزمایشگاه ارائه می شود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی بقیه الله الاعظم (عج) ادامه داد: زمانی پذیرش 100 بیمار در روز در آزمایشگاه سخت بود اما در زمان شیوع کرونا به آمار پذیرش 800 نفر رسیدیم. یک روز در آزمایشگاه

وی با اشاره به ایثارگری های کادر درمانی بیمارستان در ایام کرونا گفت: بیمارستان بقیه الله (عج) هفت شهید مدافع سلامت در دوران کرونا تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا