سلامت خانواده

علائم اولیه سرطان خون چیست؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سرطان خون که به آن سرطان می گویند هماتولوژیک همچنین به عنوان سارکوم شناخته می شود، شامل انواع سرطان هایی است که خون، مغز، استخوان و سیستم لنفاوی را تحت تاثیر قرار می دهد. این سرطان ها اغلب علائم اولیه مشترکی دارند که ممکن است مبهم یا مشابه سایر بیماری های رایج به نظر برسد که تشخیص زودهنگام را دشوار می کند. آن را چالش برانگیز می کند، بیایید به علائم اولیه لوسمی نگاه کنیم:

خستگی بی دلیل

خستگی مداوم و بدون دلیل یکی از اولین و شایع ترین علائم سرطان خون است. این نوع خستگی اغلب شدید است و با استراحت بهبود نمی یابد.

عفونت های مکرر

سرطان های خون سیستم ایمنی را تضعیف می کنند و منجر به عفونت های مکرر می شوند. افراد مبتلا به سرطان خون ممکن است مستعد ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر عفونت‌های مکرر شوند که بهبودی آنها بیشتر از حد معمول طول می‌کشد.

کبودی یا خونریزی بدون دلیل

کبودی آسان و خونریزی مکرر از بینی یا لثه می تواند از علائم اولیه سرطان خون باشد که به دلیل کمبود پلاکت ها که مسئول لخته شدن خون هستند، رخ می دهد.

غدد لنفاوی متورم

بزرگ شدن و متورم شدن غدد لنفاوی، به ویژه در گردن، زیر بغل یا کشاله ران، می تواند نشانه ای از لنفوم، نوعی سرطان خون باشد.

درد استخوان

برخی از انواع سرطان های خون، به ویژه میلومااین باعث درد استخوان می شود زیرا سلول های سرطانی در مغز استخوان تکثیر می شوند.

رنگ پریدگی یا کم خونی

سرطان های خون اغلب باعث کاهش قابل توجه گلبول های قرمز خون می شوند که منجر به کم خونی می شود که ممکن است به صورت رنگ پریده، تنگی نفس یا سرگیجه ظاهر شود.

تب و تعریق شبانه

تب بی دلیل و تعریق شبانه نیز از علائم اولیه سرطان خون هستند که اغلب ممکن است با عفونت یا سایر بیماری ها اشتباه گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا