سلامت خانواده

درمان عفونت معده با طب سنتی/ مبتلایان به رفلاکس معده از خوردن عرق نعنا پرهیز کنند

محمدعلی یزدیان با اشاره به راهکارهای درمان عفونت معده با استفاده از داروهای گیاهی و توصیه های طب سنتی، گفت: عفونت معده یکی از دردهای شایع معده است که توسط باکتری به نام ایجاد می شود. هلیکوباکتر پیلوری در برابر اسید معده مقاوم است و منجر به آسیب معده می شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم درمان عفونت معده ممکن است فرد مبتلا به بیماری هایی مانند التهاب، درد شدید، زخم معده و حتی سرطان معده مبتلا شود، افزود: دردی که افراد به دلیل عفونت معده تجربه می کنند. ممکن است برای مدت طولانی و بین 10 تا 15 روز با آنها باشید.

این پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه علائم مسمومیت و عفونت معده تا حدودی شبیه به یکدیگر است و در صورت مسمومیت و عفونت معده بیماران دچار درد، تهوع، استفراغ و گاهی تب می شوند، تصریح کرد: : استفاده از گیاهان دارویی از جمله زنجبیل، نعناع و زیره می تواند برای درمان عفونت معده موثر باشد.

یزدیان ادامه داد: خاصیت ضدالتهابی زنجبیل در هضم غذا و جلوگیری از حالت تهوع تاثیر بسزایی دارد و استفاده از چای ریشه یا زنجبیل آن برای درمان عفونت معده موثر است و افراد می توانند برای درمان عفونت معده و رفع سوء هاضمه از دمنوش نعنا نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مبتلایان به رفلاکس معده از خوردن نعناع پرهیز کنند، گفت: استفاده از زیره در وعده های غذایی و ترکیب سیاه دانه و عسل می تواند درمان موثری برای عفونت معده باشد، همچنین استفاده از ریشه شیرین بیان می تواند به کاهش التهاب معده، زخم معده و در نهایت منجر شود. عفونت معده

یک پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با بیان اینکه افراد می توانند از چای شیرین بیان برای درمان عفونت معده استفاده کنند، افزود: دارچین می تواند در کاهش درد معده و همچنین بهبود علائم عفونت معده موثر باشد، از این رو توصیه می شود. افراد می توانند در زمان های مختلف از دم کرده دارچین استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا