سلامت خانواده

کودک کشی؛ سیاست فرعونی که ادامه دارد/ اصلاح تلقی از سقط جنین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو، نشست مشترک حامیان مردمی «حیات جنین» و رونمایی از مستند «لابیرنت» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگان مجلس، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. فعالان این حوزه

این برنامه با تلاوت آیات متعددی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن قاری به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: در جاهای مختلف قرآن گفته می شود فرزندان خود را به دلیل فقر یا مشکلات مالی یا مالی نکشید. ترس از فقر

معرفی کمپین محبوب “زندگی جنینی”

وی با اشاره به سیاست رژیم فرعون ادامه داد: در آیه تلاوت شده آمده است که «فرزندان خود را ذبح کردند» یعنی فرزندان خود را در آن روزها ذبح کردند. کودک کشی یکی از مسائلی است که فرعون برای استقرار پایه های حکومت خود کوشید و در این آیات بشارت داده شده است که وارثان زمین برای مقابله با این حرکت فرعون قیام می کنند و این را مثال می زند. مادر موسی (علیه السلام) که با این امر با سیاست کودک کشی مخالفت می کند.

وی در ادامه برنامه ضمن اعلام جزئیات کمپین «زندگی جنین» و مراحل آن از جمله آشنایی با تمامی فعالان شهرهای مختلف، جمع آوری تجربیات و خاطرات، از ایجاد سایت مرکز حما برای جمع آوری خبر داد. موارد و مرجع رسمی این کمپین.

پس از توضیحات و صحبت های مجری مستند «لابیرنت» با حضور حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگان مجلس، عوامل مستند و جمعی از فعالان عرصه «زندگی جنینی» “، پخش شد.

پس از پخش مستند «لابیرنت»، دختران نوجوان در قالب گروه آهنگی با محوریت زندگی و زندگی جنین اجرا کردند.

شجاعی به نمایندگی از تهیه کنندگان این فیلم گفت: سقط جنین یکی از موضوعاتی است که زیاد به آن پرداخته نشده است. در تجربه پزشکی قانونی ما سقط جنین قانونی داریم اما این شامل درصد بسیار کمی است که بر اساس حکم شرعی و قانون مجلس است که البته ممکن است خطر مرگ مادر را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: برای سقط جنین های غیرقانونی سعی می شد با این افراد به صورت گروهی صحبت کنیم تا نظرشان تغییر کند. فکر می کنم این مستند می تواند شروعی برای حل این موضوع و مسائل فرهنگی مرتبط با آن باشد.

مستندی برای افزایش آگاهی در مورد مشکلات سقط جنین

وی در پایان پیشنهاد کرد با استفاده از نمونه هایی که از سقط جنین جان سالم به در برده و در جامعه حضور فعال داشته و نقش پررنگی داشته اند، مستند ساخته شود.

پس از این محمدرضا عبدالحمیدی کارگردان مستند «لابیرنت» گفت: از ابتدا علاقه ای به ساخت این مستند نداشتم و پس از مدتی و اصرار دوستانم یک کارگر زن را برای تولید مستند معرفی کردم اما نه با آن کارگردان کار کرد و نه من. به دلیل مشغله کاری نتوانستم قبول کنم تا اینکه برای بار چهارم قبول کردم و خودم به آن علاقه مند شدم.

وی در پایان از اعضای تیم تولید پروژه و تمامی افرادی که منجر به کار او در این اثر شدند تشکر کرد.

کودک کشی؛ سیاست فرعونی که ادامه دارد/ اصلاح تلقی از سقط جنین

در ادامه حجت الاسلام زهرایی مدیرکل محیط زیست فرهنگی استان تهران گفت: یکی از سیاست های مهم سازمان تبلیغات اسلامی حمایت و گسترش فعالیت های مردمی است. ما تلاش می کنیم فعالیت های مردمی موثر باشد و باید زمینه را فراهم کنیم تا حرکت های مردمی کارساز باشد.

وی با اشاره به ضرورت و اهتمام رهبری در زمینه حمایت از فعالیت های مردمی گفت: از حدود یک سال و نیم پیش به یکی از این گروه های مردمی به نام حما ملحق شدیم که تلاش این مجموعه مردمی به یک سال ختم شد. یک نیمه باید محصولات فرهنگی مختلف تولید شود تا به این نشست و مستند برسد.

زهرایی با اشاره به اینکه 48 گروه مردمی در این منطقه شناسایی شده است، گفت: مایلیم برای پرکردن خلاءها بین این گروه های مردمی هم افزایی داشته باشیم و در اینجا مطالبات گروه ها را با حضور حاج آقا بشنویم. قمی و انشالله جلسات برگزار می شود». در ادامه با حضور مسئولان وزارت بهداشت برگزار می شود.

در این قسمت از برنامه نماهنگ «خوش قلبم» با صدای حسین حقیقی پخش شد.

صابر جباری رئیس ستاد جمعیت وزارت بهداشت گفت: سقط جنین عمدی در دنیا موافقان و مخالفانی داشته است که به آن نمی پردازم اما برای سهولت و سهولت انجام آن کارهای فرهنگی رسانه ای جدی و کلام سازی انجام شده است. انجام شد.

73 میلیون سقط در سال!

وی افزود: سالانه حدود 73 میلیون سقط جنین در دنیا انجام می شود و این تنها آمار ثبت شده و رسمی کشورهاست که نشان می دهد سالانه 200 هزار قتل انجام می شود. در ایران تعداد سقط جنین در سال 1386 152 هزار و 1391 181 هزار مورد است. همچنین در سال 2018 230 هزار پرونده با روش سؤال غیر مستقیم و 450 هزار پرونده با روش غیر مستقیم داریم.

کودک کشی؛ سیاست فرعونی که ادامه دارد/ اصلاح تلقی از سقط جنین

رئیس کانون جوانان جمعیت ادامه داد: در تحقیق درباره علت این اقدام اولین دلیل بی فرزندی که بیش از 40 درصد را شامل می شود، مشکلات مالی 20 درصد است و می توان گفت 60 درصد افراد انجام می دهند. به این دلایل بچه نمی خواهند یا به نظر آنها زمان مناسبی برای بچه دار شدن نیست و تحت تأثیر شعارهای تنظیم خانواده دست به این قتل می زنند. تمام گروه های مردمی بر روی منصرف کردن مادر از سقط جنین تمرکز دارند، اما تحقیقات نشان می دهد که بیش از 68 درصد از مردان و زنان در این اقدام مشارکت دارند و زنان به تنهایی 28 درصد و مردان به تنهایی 7 درصد نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مختلفی از جمله افزایش آگاهی، اصلاح دستورالعمل های وزارت بهداشت، اصلاح متون مدارس و دانشگاه ها در قانون جوانان جمعیت وجود دارد، گفت: از حاج آقا قمی تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی کنند. موضوع و در حال حاضر پزشکان متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند اما قضات در مورد ابطال پروانه پزشکی آنها رای نمی دهند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه ها در این زمینه گفت: بهتر است پزشکان و ماماهای متخصص در رسانه ملی این موضوع را تشریح کنند. مثلا انگلیس برای این موضوع مقررات خاصی دارد، مثلا نباید اسمش را مادر گذاشت، اسمش را جنین گذاشت، لکه خون و… را نامید، به همین دلیل سیاست های رسانه ای خیلی مهم است.

در ادامه در قالب ویدئو گروه های پرطرفدار فعال در این زمینه معرفی شدند.

پس از این برخی از فعالان عرصه «زندگی جنینی» به بیان دغدغه ها و دیدگاه های خود پرداختند.

نهاد به موسسه و شهر به شهر اقدام کنیم

در ادامه فاطمه محمد بیگی مناده از شورای اسلامی شهر با قدردانی از این برنامه و اقدامات انجام شده گفت: در این مستند تابوی شی گرایی شکسته شده و به جای سقط جنین بر اساس قرآن و مراحل از کلمه قتل استفاده شده است. پشیمانی و گناه والدین به خوبی نشان داده شده است، همه اینها نشان دهنده پاکی و آگاهی مجموعه سازنده است.

وی با مقایسه کشتار جنین و فاجعه غزه گفت: به نظر می رسد حادثه یک ساله غزه هر 5 روز در دنیا تکرار می شود و اگر همه جنگ های دنیا را مرور کنیم، انواع سلاح ها را مرور کنیم. و بمباران در هیچ جنگی مانند غزه تکرار نشده است. . فرهنگستان زبان باید اقدام کند و دایره لغات را اصلاح کند، مثلاً ساکشن جایگزین قتل شده و امروز مادر و مامایی از دانشگاه های آمریکا حذف شده است.

وی یادآور شد: نهاد به موسسه و شهر به شهر این مستند را در دست بگیریم و این فیلم را پخش کنیم. این مستند در 70 دقیقه تلاش فعالان جامعه را به گوش همگان می رساند. بهتر است سازمان برنامه و بودجه این فیلم را ببیند و امیدوارم در سالگرد قانون جوانان این فیلم را برای نمایندگان و خانواده هایشان به نمایش بگذاریم.

کودک کشی؛ سیاست فرعونی که ادامه دارد/ اصلاح تلقی از سقط جنین

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه عوارض می دهیم، گفت: سقط جنین یک گناه اجتماعی است و عوارض دارد. ما مسئول این گناه اجتماعی هستیم. صندوق پس انداز جان انسان ها در حال ورشکستگی است، اما ما نگران این مسائل نیستیم در حالی که نگران صندوق های بیمه هستیم.

محمدبیگی در پایان از وزیر بهداشت و وزیر سابق کشور به عنوان وزرای جوانان جمعیت تشکر کرد و از شهید رئیسی به عنوان رئیس جمهور حامی قانون جوانان جمعیت یاد کرد.

برداشت ها باید اصلاح شود

حجت السلام قمی در پایان این برنامه ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: بیش از سه ساعت و نیم است که به صحبت های شما گوش می دهم و می خواهم در اختیار شما قرار دهم. 4 دقیقه از وقت من سقط جنین و محکومیت سقط جنین از اولویت های معضل جوانان این جامعه است و در اهمیت آن نجات حتی یک نفر برابر با نجات بشریت و همه انسان هاست. این یک موضوع حیاتی است. گروه های مردمی می توانند این مسائل را حل کنند و همگی در راستای موارد ذکر شده و ظرفیت هایی که وجود دارد در خدمت شما هستند.

کودک کشی؛ سیاست فرعونی که ادامه دارد/ اصلاح تلقی از سقط جنین

وی با اشاره به اینکه این مشکل جنگ است، افزود: حضرت آقا فرمودند یک جریانی می خواهد با ریشه کن کردن خانواده به بشریت ضربه بزند. باید با تدابیر فرهنگی مبانی مفاهیم اجتماعی در مورد سقط جنین را تغییر داد، زمانی که در ذهن سقط جنین نه پرداختی، نه دفن، نه گناه، نه توبه و این تصور رایج و اساسی در جامعه که هنوز این جنین وجود دارد. بچه نیست پس تخریب آن اشکالی ندارد، باید سعی کنیم این ذهنیت ها را توسط گروه های مردمی و فرهنگی اصلاح کنیم و برداشت مردم را به اصول و ارزش های ایرانی نزدیک کنیم، هرچند کار سختی است.

در پایان این برنامه از پوستر تبلیغاتی «حیات جنین» رونمایی و به امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا