اخبار سلامت

علل سقط جنین در ایران/مرگ 8درصد مادران جهان براثر سقط

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، صابر جباری رئیس کانون جوانان وزارت بهداشت عصر امروز در نشست هم اندیشی گروه های حامی حیات جنین اظهار داشت: 8 درصد مرگ و میر مادران در تمام دنیا ناشی از سقط جنین است و آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که سالانه 73 میلیون سقط جنین در جهان انجام می شود و روزانه حدود 200 هزار جنین در جهان کشته می شوند. البته این آماری است که کشورها در سایت سازمان بهداشت جهانی منتشر می کنند، بنابراین آمار واقعی بالاتر از این خواهد بود.

وی افزود: در کشور ما بیشترین دلایل سقط جنین شامل نخواستن فرزند بیشتر، مشکلات اقتصادی و بارداری نابهنگام است و عمده سقط جنین ها ناشی از شعار تنظیم خانواده و گرانی یک یا دو فرزند است.

رئیس کانون جوانان وزارت بهداشت ادامه داد: داروی شیمیایی روش اصلی سقط جنین است و داروهای گیاهی، کورتاژ و دستکاری مکانیکی از دیگر روش های سقط جنین است.

رئیس کانون جوانان وزارت بهداشت تصریح کرد: در قانون جوانان جمعیت اقدامات مختلفی انجام شده است و وزارت بهداشت در این زمینه وظایفی از جمله فرهنگ سازی در خصوص حرمت سقط جنین زیر 4 سال دارد. ماه ها، اصلاح دستورالعمل های مرتبط، تشکیل کارگروه. پیشگیری و برخورد با سقط جنین عمدی در ستاد و دانشگاه ها، شناسایی پزشکان و ماماها، داروسازان و معرفی آنها به قوه قضاییه انجام شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا