سلامت خانواده

خواص روغن زیتون برای پوست، مو و تسکین درد

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روغن زیتون یکی از محبوب ترین روغن های گیاهی است که خواص منحصر به فرد آن این روغن را به یکی از محبوب ترین روغن های گیاهی تبدیل کرده است. روغن زیتون سرشار از چربی های اشباع نشده، ویتامین های E، K، D و A و نمک های معدنی است که در صورت مصرف در وعده های غذایی می تواند عملکرد بدن را در قسمت های مختلف بهبود بخشد و این روغن تنها چربی قوی ای است که معده می تواند تحمل کند. و هضم آن

خواص روغن زیتون برای پوست

فواید روغن زیتون برای پوست بسیار زیاد است، بسیاری از صابون ها و مواد شوینده از عصاره زیتون تهیه می شوند و اثرات مثبتی بر روی پوست صورت و بدن دارند. روغن زیتون فواید زیادی برای پوست دارد و تحقیقات نشان داده است. اگر مستعد باشد آکنه شما می توانید از صابون ساخته شده با روغن زیتون استفاده کنید، این صابون می تواند با از بین بردن باکتری های مولد آکنه به شما کمک کند پوستی صاف تر داشته باشید، روغن زیتون همچنین به عنوان مرطوب کننده و آبرسان پوست شناخته شده است.

خواص روغن زیتون برای مو

استفاده روزانه از شامپوهای شیمیایی یا سشوار و اتو مو باعث می شود موهای آسیب دیده و شکننده شوند، موهای آسیب دیده خیلی سریعتر آب از دست می دهند و روغن زیتون می تواند تا حد زیادی به حفظ آب و همچنین وجود ویتامین های E و K و همچنین کمک کند. برای پوست مفید است، همچنین می تواند روی سلامت موها نیز تاثیر بگذارد، همچنین می توانید قبل از دوش گرفتن، روغن زیتون را به موهایتان بمالید، این کار کمک می کند موهایتان کمتر آسیب ببیند.

خواص روغن زیتون برای رفع یبوست

روغن زیتون برای دستگاه گوارش و روده ها مفید است، این روغن به تحریک سیستم گوارشی و حرکت روان غذا در امتداد روده کمک می کند و از آنجایی که روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع است، به حرکت بهتر غذا در بدن کمک می کند. کند و بنابراین ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری لیموترش یبوست را درمان می کند.

افزایش متابولیسم بدن با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از پلی فنول هایی است که در کاهش کلسترول خون موثر است و اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در این روغن با افزایش متابولیسم بدن باعث بهبود عملکرد بدن و تثبیت فشار خون می شود.

خواص روغن زیتون برای کاهش درد

روغن زیتون ماده ای به نام اولئوکانتال دارد که ضد التهاب است، این ماده روغن زیتون را به یک مسکن طبیعی تبدیل کرده است و با خوردن روغن زیتون دردهای داخل بدن آرام می شود و مصرف موضعی آن دردهای خارجی را نیز تسکین می دهد. بدن

مضرات روغن زیتون برای پوست

استفاده بیش از حد از روغن زیتون می تواند به پوست شما آسیب برساند و احتمال آکنه را افزایش دهد. روغن زیتون سنگین است، به سرعت جذب پوست نمی‌شود و لایه‌ای ضخیم روی آن ایجاد می‌کند که منافذ را مسدود می‌کند، بنابراین اگر آن را به طور منظم روی پوست خود بمالید، تبدیل به یک سطح چسبنده می‌شود و تمام کثیفی‌ها و گرد و غبار را در آن محبوس می‌کند. فرآیندی که راه را برای آکنه و جوش های ناخواسته هموار می کند.

روغن زیتون به دلیل اسیدی بودن برای افرادی که پوست خیلی خشک دارند انتخاب خوبی نیست اولئیک روغن زیتون خشکی پوست را بدتر می کند. روغن زیتون لایه ای بر روی پوست ایجاد می کند که کثیفی و پوست مرده را به دام می اندازد و به نوبه خود راه را برای تشکیل جوش های سر سیاه باز می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا