سلامت خانواده

محدودیت های بیمه ای برای پذیرش کپی کاغذی در مواقع ضروری – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی نشی گفت: نسخه نویسی الکترونیک در کشور به جایی رسیده است که بیش از ۹۸ درصد نسخه های الکترونیکی نوشته یا تکمیل شده در حوزه سلامت به صورت الکترونیکی پرداخت می شود. از این رو جایگاه خود را در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی بستری و سرپایی در حوزه بیمه های پایه، بیمه سلامت و تامین اجتماعی تثبیت کرده است.

وی افزود: امروز سازمان بیمه سلامت سالانه بیش از 100 میلیون نسخه الکترونیکی دارد یعنی ماهانه 8 تا 9 میلیون نسخه الکترونیکی صادر، پردازش و پرداخت می شود.

نشی تصریح کرد: با توجه به تاکید قانون مبنی بر جلوگیری از تضییع حقوق مردم، در مواردی مانند قطعی برق، اینترنت، مشکلات زیرساختی و حوادث غیرمترقبه پیش بینی می شود 20 درصد انصراف های کاغذی توسط بیمه های پایه پذیرفته شود. پرداخت نیز انجام خواهد شد. بر همین اساس باید انجام شود.

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده، حمایت جامعه پزشکی و وجود زیرساخت های قابل قبول، بیمه سلامت در سال گذشته تنها 1 تا 2 درصد نسخه های کاغذی به مبلغ 1.2 میلیون و 200 هزار نسخه را پذیرفت و مابقی به صورت الکترونیکی دریافت و پرداخت شد. . بنابراین این موضوع هیچ هزینه ای بر سازمان بیمه سلامت تحمیل نکرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیمه سلامت قانون را اجرا کرده است و این حق مردم است. وقتی مشکلاتی وجود دارد، سازمان بیمه سقوط این بنیاد از حقوق آنها حمایت می کند.

وی بیان کرد: بدون شک نسخه الکترونیک مقدمه ای برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت است که در آینده به سمت این طرح حرکت خواهیم کرد، این مسیر برگشت ناپذیر است و اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آمده است که مناسب است. نظام سلامت».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا