سلامت خانواده

دو چالش اورژانس 115 در کشور / درخواست وزیر بهداشت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو ، مراسم چهل و نهمین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی صبح یکشنبه 25 شهریور 1403 با حضور وزیر بهداشت در سالن کنفرانس هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این مراسم جعفر سازگار رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن تبریک چهل و نهمین سالگرد تاسیس اورژانس 115، یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان سازمان اورژانس را گرامی داشت.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی پرسنل اورژانس گفت: همکاران اورژانس سربازان گمنام حوزه سلامت هستند که در تمامی عرصه های خدمت رسانی به مردم پیشگام و حضور دارند.

سازگار وی افزود: با افتخار لباس سفید می پوشند و نقش مهمی در کنار مردم به ویژه در مواقع بحران، بلایا و بلایای طبیعی دارند.

وی همچنین به نقش اورژانس در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: همکاران ما در جنگ تحمیلی و انتقال مجروحان جنگ نقش بی بدیلی داشتند و در خط مقدم خدمت به رزمندگان و مردم حضور داشتند. در سخت ترین شرایط

سازگار وی در ادامه به پیشرفت های اورژانس در حوزه پیش بیمارستانی اشاره کرد و گفت: کارهای بسیار مهمی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده و مفتخریم که امروز با 28 هزار پرسنل و 33 هزار پایگاه اورژانس در سراسر کشور. ، ما خدمات گسترده ای ارائه می دهیم.”

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین سالانه بیش از چهار هزار سورتی اورژانس انجام می دهد و بیش از 20 میلیون تماس اورژانسی برقرار می شود که سالانه پنج میلیون ماموریت توسط اورژانس 115 انجام می شود.

سازگار به سختی کار همکاران اعزام همچنین خاطرنشان کرد و اظهار داشت: کار ارتباطی اورژانس از بسیاری از کارهای بالینی دشوارتر است. زیرا همکاران ما باید نیازهای بیماران را از راه دور تشخیص دهند و اقدامات مناسب را راهنمایی کنند.

وی به نقش فعال اورژانس در تجمعات مردمی مانند مراسم اربعین پرداخت و افزود: امسال خوشبختانه در مراسم اربعین فوتی بر اثر گرمازدگی نداشتیم و همکاران ما با فعال بودن خود خدمات فوریت های پزشکی را ارائه کردند. حضور در شرایط آب و هوایی سخت.”

سازگار وی همچنین با بیان اینکه خدمات فوریت های پزشکی سال به سال نیازمند توسعه است، افزود: مدیریت زمان و مشکلات ترافیکی در ماموریت ها نسبت به سال های گذشته سخت تر شده است. به همین دلیل تیم های امداد و نجات پیاده و موتورلنس گسترش دادیم

وی به چالش های موجود در اورژانس اشاره کرد و گفت: فرسودگی ناوگان اورژانس 115 یکی از مهم ترین چالش های پیش روی ماست. کمبود نیرو یکی دیگر از مشکلاتی است که نتوانستیم قانون ارتقای بهره وری پرسنل اورژانس را به طور کامل حل کنیم بنابراین از وزیر بهداشت می خواهیم با کمک و توجه ویژه این چالش ها را برطرف کند.

سازگار وی افزود: زحمات پرسنل اورژانس نیازمند توجه ویژه است و امیدواریم وزیر بهداشت در تخصیص زحمات به همکاران پیگیری لازم را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا