اخبار سلامت

فعالیت 28000 نیرو در اورژانس کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، جعفر میادفر در مراسم گرامیداشت چهل و نهمین سالگرد تاسیس اورژانس 115 که با حضور وزیر بهداشت و رئیس پلیس راهور فرجا در هتل المپیک تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: تعلق سازمانی به عنوان مهمترین ارزش و سرمایه هر سازمان است. وی گفت: 28 هزار نفر در سازمان اورژانس کشور مشغول به کار هستند که این تعداد از نیروی انسانی چند وزارتخانه بیشتر است.

وی با بیان اینکه اورژانس 3 هزار و 300 پایگاه و 54 پایگاه اورژانس هوایی در سراسر کشور دارد، گفت: ماموریت های اورژانس هوایی اغلب مربوط به مناطق صعب العبور و محروم است و سالانه 4 هزار ماموریت اورژانس هوایی در کشور ثبت می شود که این میزان است. تعداد پروازهای نیروی هوایی ارتش هم بیشتر است.

رئیس سازمان اورژانس کشور به آشنایی کامل با اورژانس و اعتماد بالای آنها به خدمات سازمان اورژانس کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سالانه 20 میلیون تماس با 115 انجام می شود و منجر به بیش از 5 میلیون ماموریت می شود و این امر تعداد تماس ها هر سال در حال افزایش است. است

میادفر با تاکید بر ضرورت توسعه اورژانس و زیرساخت ها در کشور گفت: در سال های اخیر حدود 20 هزار قربانی تصادفات جاده ای در کشور داشته ایم که در سال گذشته 686 هزار مصدوم این حوادث توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. و متأسفانه تعدادی از آنها دچار جراحت شده و از کار افتاده اند.

وی تاکید کرد: در سازمان اورژانس کشور چالش هایی داریم که یکی از مهمترین آنها نوسازی ناوگان است که گرفتار تحریم ها و بروکراسی پیچیده اداری است. از سال گذشته 500 دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده که 50 دستگاه تا کنون ترخیص شده و 130 دستگاه نیز قابل ترخیص است. امیدواریم دولت در این زمینه به امور اضطراری کمک کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور خواستار توجه و رفع سایر مشکلات این سازمان از جمله قانون ارتقای بهره وری، مجوز استخدام نیروهای جدید و مورد نیاز، افزایش سختی کار از 1500 به 3000 نفر و کار عادلانه برای نیروهای این سازمان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا