بهداشت و درمان

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(سلامت جو)

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر سید حیدر محمدی گفت: ارز دارویی در سال 1400 بیش از 5 میلیارد بوده که بخشی از آن برای تامین واکسن کرونا و بخشی نیز برای تامین واکسن کرونا بوده است. دارو و تجهیزات پزشکی، در سال 1401 این مقدار تغییری نداشت، در سال 1402 سهمیه ارزی 4 میلیارد دلار بود که در سال 1403 به 3.5 میلیارد کاهش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: اصلاح سیاست ارزی نیازمند نقدینگی و تسهیلات ارزی و ریالی است و مطالبات حوزه دارویی نیز باید توسط سازمان های بیمه گر پرداخت شود. شرکت های دارویی اذعان دارند مشکل اصلی تامین نقدینگی است که خوشبختانه با دستور رئیس جمهور 8200 میلیارد تومان از مطالبات داروخانه ها، شرکت های دارویی و توزیع کنندگان پرداخت شد.

وی افزود: تخصیص 6 هزار و 400 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است که امیدواریم به زودی تامین شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: یکی از تصمیمات خوب دولت واگذاری بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها به بودجه عمومی بود. بیشتر منابع درور به بودجه عمومی منتقل شد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه خودکفایی یکی از نقاط قوت صنعت دارو در کشور است، تصریح کرد: اجازه نمی دهیم صنعت دارو آسیب ببیند و با پیگیری تسهیلات ریالی و نقدینگی به تقویت این حوزه کمک می کنیم. در پایان سال 1402 روند تولید در بسیاری از شرکت ها رشد مثبتی داشت و امیدواریم با پیگیری های مستمر وزیر بهداشت و رئیس جمهور که پزشکان و متخصصان حوزه سلامت هستند، این مشکلات در رشته پزشکی حل خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا