اخبار سلامت

عراقی ها و افغانستانی ها بیشترین گردشگران سلامت در ایران/ ارزآوری یک میلیارد دلاری گردشگران

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی امروز در حاشیه هفدهمین نمایشگاه ایرانگردی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه های علوم پزشکی ایران در حوزه گردشگری سلامت به نمایش گذاشته شده است. . با توجه به سیاست های رئیس جمهور و همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، یکی از موضوعات مورد علاقه ما، توسعه گردشگری سلامت است.

وی افزود: زمانی که دولت شروع به کار کرد تنها 130 مرکز دارای مجوز گردشگری سلامت بودند اما اکنون این تعداد به 280 مرکز رسیده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین حوزه سلامت را در منطقه دارد، مردم کشورهای همسایه برای درمان به کشورمان مراجعه می‌کنند.

عین اللهی گفت: امروز بیشترین بازدید را از کشورهایی مانند عراق و افغانستان داریم و سال گذشته یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت از 64 ملیت مختلف از کشور بازدید کردند.

وی درباره میزان ارز حاصل از گردشگری سلامت نیز گفت: یک میلیارد دلار ارز از طریق گردشگری سلامت وارد کشور می شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 10 کشور از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان، تاجیکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس بیشترین بازدید را برای گردشگری سلامت به کشور دارند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا