سلامت خانواده

مشکلات پرستاران ریشه در سال های بی توجهی وزارت بهداشت دارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد کرد درباره خواسته ها و خواسته های پرستاران گفت: جامعه پرستاری از وعده هایی که به آنها داده می شود خسته شده اند. وضعیت عمومی پرستاران خوب نیست بنابراین وزارت بهداشت باید به مطالبات پرستاران توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: اضافه کار اجباری با نرخ ساعتی پایین 25 هزار تومان بخشی از دغدغه مهم پرستاران نیز در سخنان رئیس جمهور مطرح شد. امیدواریم با توجه ویژه رئیس جمهور و انتصاب وزیر بهداشت این مشکل قدیمی به طور کامل حل شود.

کرد با تاکید بر ضرورت اجرای قوانین در حوزه پرستاری ادامه داد: وزارت بهداشت باید برنامه جامع اصلاح امور پرستاری را تدوین و ابلاغ کند اما ایجاب می کند که لوایحی در شورای اسلامی مطرح شود. موضوع مطالبات پرستاران باید در اولویت شورای اسلامی باشد. مشکلات جامعه پرستاری امروز دغدغه پرستاران نیست، بلکه سال هاست که این مشکلات ریشه در دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی دارد.

وی با بیان اینکه اجرای صحیح قانون تعرفه خدمات پرستاری یکی از خواسته های مهم جامعه پرستاری است، تصریح کرد: پس از 15 سال پیگیری سازمان نظام پرستاری، تعرفه خدمات پرستاری در دولت قبل اجرا شد اما این قانون و روش اجرای آن دارای ایرادات فراوانی است برای مثال در آمار درآمد و توزیع مجدد مشکلی وجود دارد و گاهی می بینیم که دانشگاه ها سلیقه خود را در نحوه اجرای قانون اعمال می کنند. ضمن اینکه توزیع منابع این قانون شفاف نیست و این حلقه های مفقوده باید به زودی برطرف شود.

کرد افزود: مهاجرت پرستاران یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در حوزه پرستاری با آن مواجه هستیم. منابع انسانی سرمایه هایی هستند که به ارتقا و توسعه کشور کمک می کنند. اگر جلوی مهاجرت پرستاران گرفته نشود در آینده مجبور به واردات پرستار از کشورهای همسایه خواهیم بود بنابراین لازم است وزارت بهداشت هر چه زودتر به فکر تامین نیروی انسانی و جلوگیری از مهاجرت باشد.

بازرس شورای عالی نظام پرستاری خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تاکید کردند که نیروهای فعال در دوران کرونا جذب شوند و امنیت شغلی داشته باشند اما هنوز همه نیروهای برنامه ریزی شده در دوران کرونا جذب نشده اند. و وزیر بهداشت برای جذب این پرستاران قول زمان داده است. این موضوع محقق نشده است که انگیزه این پرستاران را برای خدمت کاهش داده است و از این رو سازمان امور استخدامی کشور باید هر چه سریعتر مجوز جذب این پرستاران را صادر کند.

یکی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری گفت: به طور کلی مهم ترین خواسته پرستاران افزایش حقوق و مزایای جامعه پرستاری است تا پرستاران درگیر مشکلات معیشتی نباشند و صرفاً بتوانند ذهن خود را معطوف به تامین مناسب کنند. خدمات پزشکی به بیماران

کرد با انتقاد از اجرای فوق فوق العاده خاص، افزود: فوق فوق العاده تبدیل ویژه به موارد فوق فوق العاده رایج شده است؛ این امتیاز به نام گروه پرستاری اجرا شد اما افراد زیادی را نیز شامل می شد. این مقدار را باید با فاکتور مناسب در رای همکاران پرستار دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا