سلامت خانواده

چرایی تدوین فهرست دارویی کشور/ اهداف نظام سلامت در حوزه پزشکی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نازیلا یوسفی گفت: هدف. نهایی نظام سلامت در هر کشوری برای ارتقای سطح سلامت جامعه است. این هدف اصلی در مدل مفهومی سازمان بهداشت جهانی با دو هدف فرعی پاسخگویی مناسب به نیازهای درمانی و غیر درمانی بیماران و تقسیم عادلانه هزینه ها به دست می آید.

وی با اشاره به اینکه ایران با متوسط ​​درآمد سرانه ملی از نظر سلامت و امید به زندگی در جایگاه بسیار بالاتری نسبت به کشورهای با درآمدهای مشابه قرار دارد، افزود: این موضوع از یک سو به دلیل توجه به پیشگیری در شبکه بهداشت و درمان و از سوی دیگر به دلیل سیستم ژنریک است. این فهرست دارو و داروی کشور است که دسترسی به داروی باکیفیت با قیمت مقرون به صرفه را فراهم کرده است.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی داروهای کشور تصریح کرد: با وجود اینکه گروهی وظیفه دولت را ارائه داروهای با کیفیت در کشور می دانند؛ اما با توجه به اینکه در حال حاضر در این زمینه اقدام می کنیم، باید در این زمینه اقدام کنیم. اما نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران از دسترسی کامل به دارو در کشور، دسترسی جغرافیایی مناسب و هزینه ای متناسب با قدرت خرید مردم سود می برد. افسردگی مردم خدمات پزشکی و دارویی را به عهده می گیرند.

وی تصریح کرد: نظام جدید دارویی کشور بعد از انقلاب اسلامی علاوه بر سطح سلامت در کشور، به نحوه توزیع عادلانه آن نیز توجه ویژه ای داشته و سعی در انتخاب داروهای مناسب در زنجیره تامین داشته است. , تدارکات, تدارکات در تمامی مراحل زنجیره تامین دارو. توزیع مناسب آنها و در نهایت تجویز و مصرف منطقی داروها، راهکارهای لازم را برای حکمرانی در راستای ارتقای عادلانه سلامت گنجانده است.

به گفته یوسفی فهرست رسمی دارو در سطح کشور یکی از این راهکارهاست که در اسناد بالادستی بر آن تاکید شده است. این استراتژی با انتخاب داروها بر اساس مزیت های درمانی و مقرون به صرفه بودن، اولین گام در مدیریت صحیح زنجیره تامین دارو در کشور بوده و ابزار مهمی برای افزایش کارایی سیستم دارویی کشور و ایجاد دسترسی عادلانه به کیفیت است. مواد مخدر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا