سلامت خانواده

خواص شگفت انگیز این شربت برای سلامتی

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین، خیلی ها فکر می کنند خاکشیر فقط برای تابستان و رفع تشنگی، گرمازدگی و گرمازدگی مفید و موثر است. در حالی که می توان از این داروی گیاهی برای پیشگیری از بسیاری از عوارض و مشکلات استفاده کرد و اثرات مفید معجزه آسایی دارد.

شربت خاکشیر به دلیل خواص آنتی بیوتیکی، رفع برخی مشکلات گوارشی مانند یبوست، کمک به درمان کبد چرب، محافظت از سلامت پوست و مو و حتی تقویت میل جنسی در کاهش دمای بدن و تب مفید و موثر است. البته مصرف خودسرانه و بی رویه خاکشیر ممکن است برای سلامتی مضر باشد. به عنوان مثال شنبلیله خاصیت ملین دارد و مصرف زیاد آن ممکن است حرکات روده را تسریع کند و منجر به اسهال و کم آبی بدن شود. یا مثلاً به دلیل طبع سرد شیرین بیان، مبتلایان به روماتیسم و ​​آرتروز نباید این گیاه را مصرف کنند. همچنین زنان باردار باید با نظر پزشک آن را مصرف کنند.

20 خاصیت باورنکردنی خاکشیر
در این گزارش به 20 خاصیت باورنکردنی خاکشیر و همچنین اثرات ترکیب آن با سایر عرقیات و نوشیدنی ها اشاره می کنیم تا بیشتر با این داروی حیاتبخش خوشمزه آشنا شوید.

همه می دانیم که شربت خاکشیر در رفع تشنگی معجزه می کند و برای مقابله با گرمازدگی در تابستان بسیار توصیه می شود. اما این تنها خاصیت این داروی جادویی نیست.

تسکین سردرد، رفع شوره سر، بهبود دستگاه گوارش، کنترل قند خون، کاهش سطح کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از بروز سرماخوردگی، سم زدایی بدن، کاهش وزن، تقویت قوای جنسی، رفع گرفتگی صدا در صبح، کمک به مهمترین خواص این داروی شفابخش درمان کبد چرب، کمک به دفع سنگ کلیه، تقویت و پاکسازی معده، کمک به تنظیم فشار خون، حفظ سلامت پوست، موثر در کم کاری تیروئید، کاهش درد استخوان و مفاصل، درمان دل درد، یبوست است. و سنگ کیسه صفرا .

شاید بپرسید که خاکشیر چگونه عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد؟ باید بدانید که فیبرهای محلول موجود در خاکشیر حجم مدفوع را افزایش داده و حرکت آن را در روده تسهیل می کند که به پیشگیری یا درمان یبوست کمک می کند. شنبلیله همچنین می تواند در کاهش علائم سوء هاضمه و نفخ موثر و مفید باشد.

ترکیب جادویی خاکشیر با عصاره های گیاهی
خاکشیر به تنهایی دارای خواص فوق العاده ای است که هرکسی می تواند آن را تجربه کند، اما ترکیب این داروی جادویی با برخی گیاهان، خواص درمانی آن را افزایش می دهد و برای سیستم های مختلف بدن مفید است. در زیر چند نمونه آورده شده است؛

درمان یبوست؛ خاکشیر، گلاب و آب گرم

درمان اسهال؛ خاکشیر، عصاره نعناع و آب سرد

تصفیه خون و ضد آکنه؛ چای خاکشیر، کاسنی و شاطره

دفع سنگ کلیه؛ خاکشیر و عرق شتر

چربی سوزی و کاهش وزن؛ شنبلیله، دانه چیا، زیره و شوید

آرام بخش و خواب آور؛ ریشه خاکشیر، پونه و بیدمشک

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا