سلامت خانواده

گره زدن حوزه سلامت به منابع ناپایدار یک اشتباه راهبردی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر محبتی در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مسئولیت و رسالت جدید خدمتگزار امروز با گذشته تفاوت اساسی دارد، گفت: به دلیل اینکه مخاطب ما در این ماموریت سرمایه انسانی است، گفت: 80 درصد تولید ثروت در کشورهای توسعه یافته محصول سرمایه انسانی است اما همین درصد در کشور ما به حدود 30 درصد می رسد.

وی خاطرنشان کرد: تاخیر ما در تولید ثروت از طریق سرمایه انسانی به دلیل وجود نگرش های نادرست در عرصه عمل است. امروز نیروی انسانی ما در حوزه تئوری حضور دارد و مقاله و کتاب علمی می آفریند اما در عمل به آنها میدان داده نمی شود.

موهبتی تاکید کرد: ایجاد انگیزه نیروی انسانی ماهر، متخصص و متعهد منشاء تحول خواهد بود و در این راستا باید به امور و نیازهای آنان در حوزه معیشتی، رفاهی و کرامتی توجه شود.

وی معتقد است: نمی توان انتظار داشت نیروی انسانی که مشکل معیشتی، رفاهی و احترامی دارد به مردم احترام بگذارد لذا توجه جدی به این مسائل در اولویت است و وزیر بهداشت نیز همواره بر این اصل تاکید دارد. .

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در دوره جدید این معاونت، پناهگاه نیروی انسانی نظام سلامت است و به جای اینکه گاهی مشکلات را حل کند، حلال مشکلات خواهد بود.

وی تامین منابع مالی پایدار را یکی از ماموریت های وزارت بهداشت در دوره جدید توسعه مدیریت و منابع دانست و گفت: به دنبال افزایش سهم سلامت نسبت به میانگین منطقه در تولید ناخالص داخلی (ناخالص) هستیم. تولید داخلی) و در بودجه سالانه است و باید اهداف سند را برآورده کنیم. سبک و سیاست های کلی مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

موهبتی اضافه کرد: نمی توانیم به مردم بگوییم که مریض نشوند چون اعتبار نداریم، بنابراین گره زدن حوزه سلامت به منابع ناپایدار یک اشتباه راهبردی است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: علت محقق نشدن بسیاری از طرح های توسعه ای در کشور ما نبود برنامه عملیاتی، سیستم نظارتی و نظام تنبیهی و تشویقی است و اگر محقق شود. به سمت برنامه های عملیاتی نرویم، زندگی روزمره را متحمل خواهیم شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا