اخبار سلامت

نگرانی وزیر بهداشت از کمبود تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز (شنبه 3 شهریورماه) در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه رسالت همه ما کمک به سلامت و رضایت مردم است. ، گفت: دو نعمت سلامتی و امنیت از جمله نعمت هایی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، اما وقتی این دو در معرض خطر قرار می گیرند، اهمیت آنها درک می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین سلامت مردم نیازمند مشارکت همگان هستیم، گفت: امروز در مقابل وزارت بهداشت با جوان ولچانی که مشکل دارویی داشت ملاقات کردم و این برای جامعه سلامت ما دردناک است و باید دست در دست هم برای حل این مشکلات کار کنند.» بدهیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری این نکته که ممکن است روزی سلامت همه ما در معرض خطر قرار گیرد و استثنایی وجود ندارد، گفت: سلامت هیچ مسئول و مدیری مصون نیست و باید مشکلات و نارسایی ها را برطرف کنیم. در حوزه سلامت

وی ادامه داد: چندی پیش یکی از بانوان مجلس که چندین دوره در مجلس حضور داشت به دلیل نارسایی کلیه نزد من آمد و لازم بود برای دیالیز او «پرمیکات» بگذارم اما دستگاه برای پرمیکات در دسترس نبود و بیمار 4 ساعت در اتاق عمل ماند.

ظفرکندی خاطرنشان کرد: هدف ما در حوزه سلامت ارائه دارو و تجهیزات پزشکی به مردم است و این امر بدون حمایت امکان پذیر نخواهد بود.

وی اقتصاد سلامت، بهره وری و نیروی انسانی را مثلث سلامت خواند و تاکید کرد: اقتصاد سلامت و ورودی منابع پایدار در حوزه سلامت بسیار حائز اهمیت است. تخصیص یک درصد ارزش افزوده و 10 درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش سلامت اقدام موثری بود. زمانی که طرح دروار اجرا شد باید مابه التفاوت ارز را پرداخت می کردیم اما مابه التفاوت ارز را هدفمند کردند و این باعث کمبود شد.

ظفرکندی افزود: اگر بخواهیم وضعیت اقتصاد سلامت، بهره وری، قوانین بالادستی، سیاست های ابلاغی، برنامه هفتم توسعه و بهره وری در نظام، سامانه شبکه و پیشگیری را ارتقا دهیم، باید ساختار مناسبی در این مجموعه ایجاد کنیم. تجربه نشان داده است که گاهی منابع زیادی تخصیص داده شده اما بهره وری کافی اتفاق نیفتاده است، بنابراین باید نظام سلامت را هدفمند و ساختارمند کنیم.

وزیر بهداشت درباره نیروی انسانی نیز گفت: باید نیروی انسانی خود را راضی کنیم; اگر نیروی انسانی از کادر دانشگاهی گرفته تا کادر پرستاری، از پرستاران گرفته تا داروسازی و کارکنان ما راضی نباشند، نمی‌توان رضایت مردم را القا کرد و نمی‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. مهاجرت نخبگان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: همه این برنامه ها و تلاش ها در جهت رفع دغدغه مقام معظم رهبری است که مردم و بیماران جز رنج بیماری رنجی نکشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا