سلامت خانواده

سردرد در سمت راست سر؛ چه باید کرد

فرهاد طالبیان: انواع سردرد مانند میگرن و سردردهای خوشه ای باعث ایجاد درد یک طرفه (یک طرفه) می شود. سردردهای سمت راست معمولاً از نظر علل احتمالی تفاوتی با سردردهای سمت چپ ندارند. در حالی که سردرد اغلب موقتی است و با درمان کم یا بدون درمان برطرف می شود، برخی از افراد درد طولانی مدت و شدید را تجربه می کنند. درمان‌های خانگی، داروها و روش‌ها همگی برای کمک به تسکین علائم شما در دسترس هستند.

سردرد سمت راست چه احساسی دارد؟

سردرد در سمت راست سر به درد یا ناراحتی در یک طرف سر اشاره دارد. احساس سردرد یک طرفه به نوع سردردی که تجربه می کنید بستگی دارد، زیرا علائم و شدت آن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. محل نیز می تواند متفاوت باشد و باعث درد در پشت چشم، در یک شقیقه یا در یک طرف فک و گردن شود.

سردرد سمت راست می تواند حاد (کوتاه مدت) یا مزمن (طولانی مدت) باشد. بسته به علت سردرد شما، درد می تواند ناگهانی یا تدریجی باشد. سردردهای یک طرفه نیز قسمت های مختلف سر و صورت را درگیر می کند و علائم دیگری ایجاد می کند. در حالی که علائم دقیق شما به شرایطی که باعث درد شما می شود بستگی دارد، علائم سردرد سمت راست می تواند شامل موارد زیر باشد:

ضربان، درد ضربان دار، احساس ضربان، تهوع و استفراغ ضعف عضلانی حساسیت به نور یا صدا حساسیت پوست سر قرمزی چشم قرمزی بینی احتقان بینی علل بالقوه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی سردردها را بر اساس علل آن به دو نوع اصلی تقسیم می کنند. و ثانویه را تقسیم کنید. سردردهای اولیه در غیاب شرایط دیگر به خودی خود بروز می کنند. سردرد ثانویه ناشی از یک بیماری زمینه ای است. هر دو نوع سردرد می توانند باعث درد در سمت راست سر شما شوند.

چگونه از سردرد سمت راست جلوگیری کنیم

در بسیاری از موارد، سردرد سمت راست قابل پیشگیری است، به خصوص اگر این سردرد در نتیجه اختلالات سردرد اولیه باشد.

راهبردهای پیشگیری زیر را در نظر بگیرید:

از محرک‌هایی مانند کافئین، نورهای روشن یا تماشای بیش از حد صفحه نمایش خودداری کنید.

برای هیدراته ماندن روزانه هشت لیوان آب بنوشید. مصرف الکل و تنباکو را محدود کنید.

یک برنامه خواب منظم تنظیم و دنبال کنید.

ورزش و فعالیت بدنی منظم را مدیریت کنید.

استرس خود را با تکنیک هایی مانند مدیتیشن، یوگا یا گذراندن وقت با عزیزان و دوستان خود مدیریت کنید.

این را نیز در نظر بگیرید، سردرد در سمت راست سر می تواند آزار دهنده باشد. چندین بیماری زمینه ای مانند میگرن، سردردهای خوشه ای و عفونت می توانند باعث ایجاد درد در یک طرف سر شما شوند. درد راست و چپ معمولاً دلایل یکسانی دارند. به طور کلی، علت درد شما خفیف است و با درمان های خانگی و دارو قابل درمان است. با این حال، ممکن است به دلیل آنوریسم مغزی یا سکته مغزی، سردردهای یک طرفه را تجربه کنید، بنابراین مهم است که فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی برای تسکین علائم و جلوگیری از عوارض باشید.

منبع: سلامتی

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا