اخبار سلامت

خزعلی: باید از رواج تعاریف انحرافی برای خانواده جلوگیری کنیم

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، انسیه خزعلی در بیست و هشتمین اجلاس کشورهای عضو گروه 5 که در تهران و با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مقامات خارجی در حال برگزاری است، اظهار داشت: به موضوع خانواده و جلوگیری از گسترش خانواده های انحرافی و تعاریف انحرافی برای خانواده. باید تلاش کنیم خانواده و محیط را در برابر ویروسی که سلامت جسمی، روحی و معنوی خانواده را در کشورهای غربی به خطر انداخته است، واکسینه کنیم.

وی با اشاره به تقویت پوشش همگانی بیمه سلامت در دولت سیزدهم گفت: مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندانشان تا پایان 5 سالگی تحت پوشش رایگان هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با قدردانی از پوشش بیمه ای درمان ناباروری از سوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به زنان باردار و مادران نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به گونه ای که 99 خدمات رایگان به مادران باردار در نظام سلامت ارائه می شود و از سوی دیگر ارائه مشاوره تلفنی و غربالگری های متعدد برای زنان باردار و مادران و نوزادان آنها به حفظ سلامت آنها کمک کرده است.

به گفته معاون رئیس جمهور، غربالگری و پایش بیماری های زنان میانسال به ویژه در مورد بیماری های قلبی عروقی، سرطان و سلامت روان مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر یکی از اقدامات دولت برای تقویت نشاط، تحرک و تفریح ​​بانوان ایجاد پارک ها و زیرساخت های ورزشی بانوان در سراسر کشور بوده است.

خزعلی کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران را از موفقیت های کشورمان برشمرد و گفت: مرگ و میر مادران باردار از 245 در 100 هزار تولد در دوران قبل از انقلاب به 23 در هر 100 هزار تولد کاهش یافته است. همچنین مرگ و میر نوزادان از 110 در هزار تولد زنده در دوران قبل از انقلاب به 8 در هزار تولد زنده کاهش یافته است که بخشی از دستاوردهای کشورمان در تامین سلامت جامعه بوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا