سلامت خانواده

خطرناک ترین جراحی های زیبایی کدامند؟ – اخبار آنلاین

به گزارش خبرآنلاین، در این گزارش با دو جراح پلاستیک صحبت شد تا مشخص شود که کدام روش های جراحی پلاستیک خطرناک ترین هستند و در نتیجه هر جراحی کدام عوارض خطرناک می تواند رخ دهد.

لیفت باسن برزیلی یک روش محبوب اما خطرناک است

ایرنا در خبری نوشت: به گفته دکتر استیون آیپ، جراح پلاستیک، بسیاری از افراد برای لیفت باسن برزیلی صف می کشند تا با روشی که با تزریق چربی، ناحیه باسن را بزرگ می کند، به آرزوهای خود برسند.

وی با بیان اینکه استفاده از سیلیکون به عنوان پرکننده خطرناک است، گفت: اغلب این چربی از نواحی دیگر بدن گرفته می شود، اما گاهی اوقات اگر فرد بیش از حد لاغر باشد، افراد به فیلر یا ایمپلنت روی می آورند.

علاوه بر این، این روش خطرناک شده است، زیرا فیلرهای تقلبی در بازار بیداد می کنند و بسیاری از پزشکان غیرقانونی تزریقات غیرقانونی انجام می دهند. چه از چربی یا پرکننده استفاده کنید، یکی از عوامل خطر اصلی این روش تزریق است. ،

وی افزود: رگ های خونی بزرگی در عمق ماهیچه های ناحیه باسن وجود دارد و در صورت تزریق و تلاش برای بزرگ شدن این ناحیه، اغلب تزریق می تواند بیش از حد عمیق شده و به عروق آسیب برساند.

نتیجه می تواند ورود چربی یا پرکننده ها به جریان خون و سپس سیستم گردش خون باشد که به طور بالقوه باعث آمبولی ریه کشنده می شود.

جراحی شکم آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست

ممکن است به نظر آسان به نظر برسد که از شر چربی های اضافی شکم خلاص شوید تا شکم شما ظاهری صاف تر داشته باشد، اما دکتر آیپ گفت که عمل جراحی شکم که به نام ابدومینوپلاستی نیز شناخته می شود، می تواند باعث لخته شدن خون شود. .

وی گفت: با این روش ماهیچه های شکمی را درگیر می کنید که می توانند قسمت میانی شما را حمایت کنند. بهبودی پس از این جراحی می تواند خطرناک باشد، زیرا باید خم شوید و بی حرکت بمانید. لخته های خون نیز می توانند وارد ریه های شما شوند.

وی بیان کرد: این خطر برای بیمارانی که سن بالاتری دارند، هورمون مصرف می کنند، سابقه سرطان دارند، جراحی های قبلی انجام داده اند یا اضافه وزن کمی دارند بیشتر است.

لیپوساکشن با حجم زیاد می تواند بیمار را در شوک واقعی قرار دهد

اگر به دنبال خلاص شدن از شر بسیاری از چربی ها به یکباره هستید، لیپوساکشن با حجم بالا می تواند راه حلی به نظر برسد – اما خطرات خاص خود را دارد. دکتر آیپ گفت: این روش می تواند باعث جابجایی مایع در بدن شود. که به نوبه خود می تواند باعث کم آبی بدن و احتمالا شوک هیپوولمیک شود.

شوک هیپوولمیک معمولاً به کاهش شدید حجم خون اشاره دارد که منجر به عوارض بیشتری در سلامت فرد می شود. قلب نمی تواند خون را به اطراف بدن پمپاژ کند مگر اینکه حجم مشخصی از خون وجود داشته باشد. حجم خون میزان کل خون در بدن را توصیف می کند. اگر حجم خون فرد به میزان قابل توجهی کاهش یابد، ممکن است فرد دچار شوک هیپوولمیک شود.

دکتر آی پی گفت: بسته به نحوه انجام عمل لیپوساکشن، احتمال از دست دادن خون وجود دارد. هنگامی که لیپوساکشن با سایر روش ها مانند لیفت صورت یا شکم ترکیب می شود، به دلیل مدت زمانی که بیمار تحت آن قرار می گیرد، خطرناک است.

تزریق سیلیکون مایع خطرناک است

به گفته دکتر دیوید شفر، جراح پلاستیک در شهر نیویورک، جراحان غیرپلاستیک و افراد آموزش ندیده اغلب این عمل خطرناک را به ضرر بیمار انجام می دهند.

وی گفت: نتایج این تزریق می تواند منجر به بدشکلی مادام العمر و نیاز به جراحی برای برداشتن سیلیکون مایع شود. سیلیکون مایع می تواند باعث واکنش جسم خارجی، جرم و عفونت شود.

از پرکننده های پوستی ایمن مانند اسید هیالورونیک (به عنوان مثال، Juvederm) یا هیدروکسی آپاتیت کلسیم (به عنوان مثال، Radiesse) استفاده کنید.

حتی روش های به ظاهر بی خطر نیز می توانند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کنند

به گفته دکتر شفر، اگرچه ممکن است پس از جراحی پلاستیک، مشکلات رایج پس از عمل مانند تورم یا کبودی قابل انتظار باشد، اما بسته به روش انجام شده، برخی از عوارض جدی و خطرناکی وجود دارد که ممکن است در هنگام اشتباه رخ دهد.

برخی افراد مستعد لخته شدن خون هستند

به گفته شفر، احتمال لخته شدن خون در بیمارانی که تحت هورمون درمانی هستند، بیش از شش ساعت تحت عمل جراحی قرار می گیرند یا استعداد ژنتیکی لخته شدن دارند، بیشتر است. قبل از جراحی، سابقه شخصی و خانوادگی خود را به پزشک اطلاع دهید.

آمبولی چربی یکی دیگر از عوارض احتمالی است که می تواند زندگی را تهدید کند

هنگامی که چربی وارد جریان خون می شود و سپس به قلب و ریه ها می رسد، به عنوان آمبولی چربی شناخته می شود و می تواند یک عارضه کشنده جراحی پلاستیک باشد. دکتر شفر گفت: این امر در طول لیفت باسن برزیلی شایع تر است، به خصوص زمانی که توسط یک جراح مجرب انجام نمی شود و از پروتکل مناسب پیروی نمی کند.

انتخاب سبک زندگی به ظاهر بی ضرر می تواند منجر به عفونت های بعد از عمل شود

دکتر شفر گفت: فکر نکنید اضافه وزن یا سیگاری بودن می تواند عوارض بعد از جراحی پلاستیک ایجاد کند، بلکه این عوامل و همچنین داشتن سابقه عفونت، تغذیه نامناسب و بهداشت نامناسب می تواند منجر به عفونت جدی شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا