اخبار سلامت

وجود 5500 نخبه در دانشگاه های علوم پزشکی/ تسهیلات آموزشی برای استعدادهای درخشان

مهدی باقری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، درباره تعداد نخبگان دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: در حال حاضر 5500 نفر به عنوان نخبگان و استعدادهای درخشان در وزارت بهداشت شناسایی شده اند.

وی در خصوص تسهیلاتی که به نخبگان وزارت بهداشت ارائه می شود، افزود: آیین نامه ای برای نخبگان داریم که بر اساس آن به دانش آموزان مستعد خدمات رفاهی، آموزشی و تفریحی ارائه می شود، به عنوان مثال فضاهای آموزشی و تفریحی علوم پزشکی. دانشگاه ها با هزینه بسیار کمتری در اختیار آنها قرار می گیرد. همچنین این دانشجویان می توانند در سایر رشته ها و مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد آموزش پزشکی شرکت کرده و تنها حدود 20 درصد شهریه را پرداخت کنند. ارائه تسهیلات آزمایشگاهی و اعطای وام نیز از دیگر خدمات ارائه شده به نخبگان است.

باقری ادامه داد: همچنین شرایط گذراندن دوره دستیاری پزشکی برای این دانشجویان تسهیل شده است به طوری که در صورت شرکت در آزمون دستیاری پزشکانی که گواهی استعداد درخشان دریافت کرده اند، در صورت کسب 90 درصد نمره نهایی در آزمون، می توانند طبق شرایط اعلام شده در آیین نامه واجد شرایط شوند. “امکانات برای دانش آموزان تیزهوش” برای پذیرش در این دوره.

مدیر امور نخبگان و استعدادهای درخشان وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آماری از مهاجرت پزشکان مستعد وجود دارد؟ وی گفت: نمی توان آمار دقیقی در این زمینه ارائه کرد. مهاجرت به کشورهای دیگر به دلیل کاهش ارزش پول ملی ما جذابیت های مالی زیادی دارد اما همه دلایل مهاجرت نخبگان به مسائل مالی مربوط نمی شود و اگر بتوانیم در نخبگان انگیزه و احساس مسئولیت ایجاد کنیم و آنها را درگیر کنیم. از مسائل جاری کشور، از مهاجرت آنها به مقدار زیادی جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی شبکه ملی نخبگان خبر داد و بیان کرد: این شبکه بستری برای تعامل نخبگان وزارت بهداشت خواهد بود تا دانشجویان بتوانند موضوعات آموزشی و پژوهشی خود را در این بستر تبادل کنند تا خروجی های مشترک داشته باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا