سلامت خانواده

ورزش می تواند به شما کمک کند چربی شکمی سالم تری داشته باشید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو به گفته محققان، این بدان معناست که حتی اگر شکم شش تکه نداشته باشید، ورزش برای سلامت طولانی مدت شما مفید است.

«جفری هوروویتزیافته‌های ما نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه ورزش وسیله‌ای برای سوزاندن کالری است، به نظر می‌رسد ورزش منظم طی چند ماه تا چند سال بافت چربی شما را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که به شما امکان می‌دهد چربی بدن خود را به طور سالم‌تری ذخیره کنید. اگر مقداری وزن اضافه کنید، که تقریباً همیشه با افزایش سن اتفاق می افتد.”

برای این مطالعه، محققان دو گروه از افراد چاق را مقایسه کردند. یک گروه 16 نفره هیچ کس گفتند حداقل دو سال در هفته چهار بار ورزش می کرد هستنددر حالی که یک گروه دیگر متشکل از 16 نفر گفتند که هرگز به طور منظم ورزش نمی کردند هستند.

نمونه‌ها از بافت چربی شکم درست زیر پوست گرفته شد که سالم‌ترین مکان برای ذخیره چربی بدن محسوب می‌شود.

به گفته محققان، چربی ذخیره شده در زیر پوست در مقایسه با تجمع چربی در اطراف یا داخل اندام ها، کمتر باعث ایجاد مشکلات سلامتی می شود.

نتایج نشان داد افرادی که به طور منظم ورزش می‌کردند، تفاوت‌های مشخصی در بافت چربی خود داشتند که ظرفیت آن‌ها را برای ذخیره چربی زیر پوست افزایش می‌داد.

به گفته محققان، این موارد شامل رگ های خونی بیشتر، افزایش سطح است میتوکندری و پروتئین های مفید، کلاژن کمتری که در متابولیسم اختلال ایجاد می کند و سلول های التهابی کمتر.

هوروویتز او گفت: «این بدان معناست که اگر افراد افزایش وزن را تجربه کنند، این چربی اضافی به‌جای اینکه در بافت چربی اطراف اندام‌ها یا تجمع چربی در خود اندام‌ها به‌وجود بیاید، به‌طور سالم‌تری در این ناحیه زیر پوست ذخیره می‌شود».

محققان افزودند، آزمایش‌های بیشتر نشان داد که سلول‌های گرفته شده از ورزشکاران به بافتی تبدیل می‌شوند که چربی را به طور موثرتری ذخیره می‌کند.

به گفته محققان، مطالعات طولانی مدت بیشتری برای ردیابی افراد و مشاهده چگونگی تغییر بافت چربی در طول ورزش در طول زمان مورد نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا