اخبار سلامت

تمرکز نظام سلامت بر درمان است

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور پیش از ظهر امروز چهارشنبه 30 شهریورماه با حضور محمدرضا ظفرقندی برگزار شد. علیرضا مرندی وزیر بهداشت؛ باقری فرد، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران حوزه سلامت در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

علیرضا مرندی در این مراسم بر اولویت سلامت و پیشگیری بر درمان تاکید کرد و اظهار داشت: “سلامت” یکی از اولویت های کشور است اما مفهوم سلامت به معنای واقعی به جامعه منتقل نشده و بیشتر به این موضوع پرداخته ایم. دسته درمان

وی با بیان اینکه سلامت حوزه بسیار گسترده ای است، ادامه داد: سلامت داشتن حداکثر سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی است و همه ما باید برای ارتقای این چهار بعد برای خود، خانواده و جامعه تلاش کنیم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر فرهنگ سازی و ارتقای سواد سلامت مردم گفت: آموزش با خودمراقبتی باعث آگاهی و ارتقای سلامت مردم می شود که یکی از ابعاد پیشگیری است.

مرندی یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده بیماری های غیرواگیر بیشترین آمار معلولیت و فوت را به همراه دارد که نقش خودمراقبتی و پیشگیری را بیش از پیش نشان می دهد.

محصولات هوش مصنوعی وارد مرحله تجاری سازی می شوند

وی با تاکید بر اینکه المپیاد باید از بعد دانش آموزی و بر اساس نیازهای بهداشتی کشور حذف شود، خاطرنشان کرد: امسال بحث کارآفرینی و هوش مصنوعی به بخش های المپیاد اضافه شد که در نتیجه بسیاری از محصولات هوش مصنوعی وارد می شود. مرحله تجاری سازی بودن

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال های گذشته از طرح های برتر حمایت شده است، اظهار داشت: سرمایه های اجتماعی سرمایه های تجدید ناپذیر هر کشوری هستند.

لازم به ذکر است در شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی، 6000 دانشجوی پزشکی از 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به رقابت پرداختند.

در شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی، 6000 دانشجوی پزشکی از 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به رقابت پرداختند که در پایان حدود 500 دانشجو به مرحله نهایی راه یافتند و برگزیدگان این مراسم اختتامیه لوح تقدیر و جوایزی دریافت کردند. .

وزارت بهداشت در سال گذشته 2 میلیارد تومان برای توسعه 4 طرح اختصاص داد تا از بهترین پروژه ها حمایت شود.

در این مراسم از تاریخ شفاهی سلامت و زندگینامه دکتر علیرضا مرندی با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا