سلامت خانواده

خواص بی نظیر این سبزی برای سلامتی

به گزارش خبرآنلاین، پیازچه یا پیاز سبز گیاهی از خانواده پیاز، سیر و تره فرنگی است که به پیازچه ژاپنی نیز معروف است. پیاز ترکیبی از پیاز و تره است و ظاهر آن شباهت زیادی به ترکیب پیاز و تره دارد. هر دو قسمت پیازچه خوراکی است و می توان از پیازچه به عنوان چاشنی در آشپزی استفاده کرد. طعم پیازچه ملایم تر از پیاز است. ساقه سبز پیاز تندی ملایم و تندی پایه سفید آن بیشتر است. پیازچه بیشتر در تهیه سوپ، سالاد، سیب زمینی سرخ شده و به عنوان طعم دهنده استفاده می شود. پیازچه سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است و خواص پیازچه بسیار زیاد است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ یکی از مهمترین خواص پیازچه تاثیر آن بر سلامت مو است. پیاز خواص و فواید زیادی برای مو دارد که در ادامه به بررسی این خواص پیاز می پردازیم.

یکی از خواص پیازچه برای مو کمک به تقویت مو و افزایش رشد مو است. پیازچه حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات گوگرد است که باعث افزایش تولید کلاژن و در نتیجه تقویت و افزایش رشد مو می شود.

درمان شوره سر از دیگر خواص پیازچه برای مو است. داشتن خواص ضد میکروبی قوی از دیگر خواص پیازچه است و این خاصیت ضد میکروبی به درمان شوره سر کمک می کند.

گفتیم یکی از خواص پیازچه داشتن مقادیر زیاد گوگرد و ترکیبات گوگردی است. گوگرد موجود در پیازچه می تواند به درمان شپش سر کمک کند. اما علاوه بر این که این گیاه بسیار خوش طعم و خوش طعم است، فواید تغذیه ای زیادی نیز دارد. می توان آن را به صورت خام به عنوان سبزی یا یکی از اجزای سالاد استفاده کرد که بیشتر در آمریکای شمالی است، اما در شرق آسیا بیشتر به صورت پخته یا سرخ شده مصرف می شود، اما این سبزی محبوب چه خواصی در بین کسانی دارد که به خصوص به خوردن سبزیجات علاقه دارید؟

پیازچه کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.
پیاز باعث تحریک مجاری تنفسی و دفع بلغم می شود.
روغن طبیعی آن غده عرق را تحریک کرده و باعث تعریق می شود. فشار خون را تنظیم می کند.
از اسهال جلوگیری می کند و برای از بین بردن عفونت های قارچی عالی است.
ویتامین C موجود در آن از چروک شدن پوست جلوگیری می کند.
از رشد سلول های سرطانی به ویژه سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا