سلامت خانواده

این نوشیدنی به حفظ عضلات در دوران پیری کمک می کند

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات روی حدود 8000 نفر نشان داد که توده عضلانی در افرادی که قهوه کافئین دار یا به طور کلی کافئین بیشتری مصرف می کردند، تقریباً 10 تا 15 درصد بیشتر بود.

یک مطالعه جدید منتشر شده در Frontiers in Nutrition نشان می دهد که نوشیدن قهوه تأثیر مثبتی بر تغییرات بافت عضلانی ناشی از افزایش سن دارد. به طور خاص، این مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن قهوه ممکن است از بیماری سارکوپنیا اسکلتی عضلانی جلوگیری کند، که توانایی فیزیکی، توده عضلانی و عملکرد عضلانی را با افزایش سن به خطر می اندازد.

لوک کیم، پزشک متخصص سالمندان در کلیولند، به VeryWellHealth گفت: «این مطالعه مشاهده‌ای ارتباط مثبتی بین مصرف قهوه و شاخص توده عضلانی نشان داد. البته کارشناسان تاکید می کنند که این مطالعه برای همه افراد صدق نمی کند. کیم می گوید هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه و توده عضلانی بیشتر در افراد با شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر وجود ندارد.

برای این مطالعه، محققان از داده های بیش از 8300 شرکت کننده استفاده کردند که از سال 2011 تا 2018 جمع آوری شده بودند. سن شرکت کنندگان حدود 40 سال بود و بیش از نیمی از شرکت کنندگان زن بودند. در این مطالعه، نویسندگان توده عضلانی شرکت کنندگان را با ارزیابی اسکن تراکم استخوان ارزیابی کردند. آنها همچنین میزان قهوه مصرف شده توسط شرکت کنندگان را از طریق پرسشنامه ارزیابی کردند.

نتایج نشان داد که توده عضلانی در افرادی که قهوه کافئین دار یا به طور کلی کافئین بیشتری مصرف می کردند تقریباً 10 تا 15 درصد بیشتر بود. بر اساس نتایج، بین مصرف قهوه و توده عضلانی اسکلتی افرادی که شاخص توده بدنی آنها کمتر از 30 است، رابطه مثبت وجود دارد، اما به گفته متخصصان، این مطالعه دلایل آن را مشخص نکرده و تنها به ارتباط بین کافئین یا کافئین می پردازد. مصرف قهوه و توده عضلانی بیشتر

با این حال، نظریه های بیشتری در مورد تأثیر قهوه بر توده عضلانی وجود دارد. به گفته محققان، قهوه ترکیبات ضدالتهابی زیادی دارد و بدیهی است که التهاب با کاهش توده عضلانی مرتبط است. بنابراین، نوشیدن قهوه ممکن است التهاب را در بدن و در نتیجه مسیرهای کاتابولیک (از دست دادن کل توده بدن) را کاهش دهد. قهوه و کافئین ممکن است به حفظ «اتوفاژی» – فرآیند «بازیافت» سلول‌های قدیمی – یا تقویت عملکرد سلول‌های پیش‌ساز سلول‌های عضلانی کمک کنند.

از آنجایی که تحقیقات جدید بر روی بزرگسالان جوان متمرکز نشده است، نمی توان گفت که آیا قهوه برای سیستم اسکلتی عضلانی آنها مفید است یا خیر. همچنین مشخص نیست که آیا انواع دیگر کافئین، به غیر از قهوه، نیز بر توده عضلانی تأثیر می‌گذارند، و اگر چنین است، تا چه حد.

با این حال، در حالی که هنوز نظر قطعی در مورد تأثیر قهوه بر حجم عضلانی وجود ندارد، به گفته متخصصان، توجه به ورزش و رژیم غذایی سالم در میانسالی و سالمندی بسیار مهم است، زیرا به محافظت از سیستم اسکلتی عضلانی کمک می کند. . . بدون توده عضلانی سالم، بدن ضعیف می شود و نمی تواند به راحتی فعالیت های روزانه را انجام دهد. علاوه بر این، توده عضلانی کمتر بر تعادل تأثیر می گذارد و احتمال زمین خوردن را افزایش می دهد. به گفته کارشناسان، از دست دادن تعادل و زمین خوردن ناگهانی یکی از علل مرگ و میر در سالمندان است.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا